کرونا افغانستان؛ افزایش ۱۲ درصدی مبتلایان

با ثبت ۲۳۵ مورد تازه در یک شبانه روز، شمار مبتلایان به کرونا در کشور به دو هزار و ۷۰۴ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، موارد تازه در جریان یک شبانه روز در هجده ولایت کشور ثبت و شناسایی شده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه در نشست خبری امروز (۱۴ثور) اظهار داشت که از مجموع موارد تازه، بالاترین موارد به گونه ای است که  ۶۳ نفر در کابل، ۵۴ نفر در قندهار، ۱۹ نفر در هرات، ۱۴ نفر در پنجشیر، ۱۳ نفر در تخار، ۱۲ نفر در ننگرهار، ۱۰ نفر در غور، ۱۰ نفر در سمنگان، ۹ نفر در بغلان، هفت نفر در میدان‌ وردک ثبت شده است.

بر اساس معلومات منبع، دیگر موارد نیز پنج مورد در لغمان، پنج مورد در بادغیس، پنج مورد در بامیان، سه مورد در سرپل، دو مورد در کنر، دو مورد در پروان و در ولایت‌ های هلمند و فراه هر کدام یک مورد شناسایی شده است.

مایار اظهار داشت که در جریان یک شبانه روز گذشته ۱۲ بیمار جان باخته و ۱۴ تن در ولایت های هرات، لغمان و ننگرهار صحت یاب شده اند.

سخنگوی وزارت صحت عامه اظهار داشت که با موارد تازه، شمار مبتلایان به کووید۱۹ در کشور به دو هزار و ۷۰۴ نفر رسیده که از این بین، ۸۵ تن جان باخته و ۳۴۵ نفر نیز بهبود یافته است.

بر اساس معلومات وی، رقم شبانه روز گذشته بیشترین رقم ثبت مبتلایان به کرونا است در دو ماه گذشته بوده است که تحلیل آماری پنج روز اخیر نشان می ‌هد میزان ابتلا به این بیماری حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد که شمار مبتلایان به کرونا در میان آزمایش‌ های انجام شده در کشور پنج روز پیش ۲۰ درصد بود که اکنون به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

وزارت صحت عامه یک بار دیگر از مردم خواست تا فاصله اجتماعی و توصیه های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *