کره شمالی، امریکا را مسئول قطع اینترنت درکشورش دانست

به دنبال تنش های لفظی میان کره شمالی و ایالات متحده بر سر استودیوی فیلم سازی سونی پیکچرز، این بار کره شمالی امریکا را مسئول قطع اینترنت در کشورش دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سایت های اصلی اینترنتی کره شمالی در اوائل هفته گذشته با اختلال هایی روبرو شدند که شرکت های فن آوری امریکایی علت آن را، از مشکلات فنی تا حمله های سایبری دانستند.

در همین حال امروز (شنبه ۶ جدی) کمیسیون دفاع ملی (وزارت دفاع) کره شمالی در بیانیه ای گفت: امریکا از هیکل گنده اش خجالت نمی کشد که مثل بچه هایی که آب از دماغ شان جاریست، بازی قایم باشک می کند، و اینترنت رسانه های عمده جمهوری ما را مختل می کند.

همچنین یکی از سخنگویان این کمیسیون گفته است که این کار امریکا واقعا خنده دار است.

این سخنگو درعین حال بار دیگر اتهام سازمان اف بی آی امریکا را، که کره شمالی را درپس حمله سایبری به سونی پیکچرز می داند، رد کرد و خواستار ارائه دلیل برای این اتهام شد.

او گفت:« اگر اوباما خواستار آرامش در خاک امریکاست، بهتر است وقتش را صرف زدودن شرارت هایی کند که با سیاست تهاجمی اش علیه کره شمالی درپیش گرفته است در این صورت همه چیز روبه راه خواهد شد.

اینترنت کره شمالی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته گذشته با مشکلاتی روبرو شد و روز سه شنبه به مدت ۹ ساعت به کلی قطع شد. اما سرانجام در همان روز بخش عمده آن احیا شد.

با این حال مقام های امریکایی می گویند واشنگتن در این کار دخالتی نداشته است.

درپی حمله های سایبری به استودیوی سونی پیکچرز، این استودیوی فیلم سازی نمایش فیلم کمدی «مصاحبه» را که داستانی خیالی درباره ترور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است، متوقف کرد.

اما پس از انتقاد باراک اوباما که گفت سونی پیکچرز تحت فشار کره شمالی دست به این اقدام زده، سونی از تصمیم خود برگشت و تصمیم به پخش محدود آن گرفت.

سینماهای بزرگ زنجیره ای ازبیم حمله هکرها از اکران این فیلم خودداری کردند. فیلم که در ۳۳۱ سینمای مستقل به نمایش درآمد تنها در روز کریسمس بیش از یک میلیون دالر فروش کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *