پولیس باید ضمن پاسداری ازمردم درتطبیق قانون تلاش کند

حامدکرزی، با هیات رهبری وزارت امور داخله و فرماندهان پولیس ملی در مرکز و ولایات کشور که به منظور اشتراک در یک سیمنار سه روزه به کابل گردهم آمده اند، امروز در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار رئیس جمهور از شجاعت و قربانی های نیروهای پولیس ملی که در حالات دشوار برای حفاظت مردم افغانستان تلاش می کنند، تمجید و قدردانی کرده گفت که پولیس ملی باید به شجاعت و بیداری در حفاظت از مردم و تنفیذ قانون تلاش نماید.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که افغانستان در حال حاضر از یک مرحله مهم تاریخی می گذرد و برای گذار موفقانه از این مرحله ما باید با تدبیر، جرئت و هوشیاری کار و تلاش نمائیم

حامد کرزی گفت ما باید منحیث صاحبان این کشور تاریخی و پرافتخار راجع به آینده کشور تحت تبلیغات بیرونی قرار نگیریم.

وی گفت که افغانها صاحب این خاک و نگهبان آن هستند و صاحب بودن شرط اول موفقیت است و این وطن تنها به دستان خود ما آباد شدنی است.

آقای کرزی گزارش وزارت امور داخله در مورد آمادگی ها برای تامین امنیت انتخابات را امیدوار کننده خوانده گفت که از گزارش چنین استنباط می گردد که ان شاالله انتخابات آینده از انتخابات قبلی بهتر خواهد بود به شرطی که مداخله های بیرونی صورت نگیرد که البته برای جلوگیری از آن ما باید تدابیر لازم بگیریم و دقت نمائیم.

در این دیدار محمد عمر داوودزی وزیر امور داخله، از تلاش های نیروهای پولیس در تامین امنیت مردم و حراست از آنان یاد آوری نموده گفت که پولیس ملی هم قهرمان و هم قربانی است و در سه ماه گذشته تلفات پولیس کاهش یافته، اما برعکس حملات بالای آنان کاهش نیافته است.

وی گفت که تمام منسوبین وزارت امور داخله مانند یک خانواده و جز جامعه بزرگ افغانستان می باشند و در سیمینار سه روزه در مورد خدمتگذاری بیشتر و بهتر پولیس به مردم افغانستان، بحث های همه جانبه صورت گرفت.

ستر پاسوال محمد ایوب سالنگی معین ارشد وزارت امور داخله گزارش سیمنار سه روزه و کارکرد های وزارت امور داخله را بیان داشته به رئیس جمهور کشور اطمینان داد که پولیس ملی از هر زمان دیگر توانمندتر و مسلکی تر با روحیه عالی مملو از ایمان، صداقت و حب وطن یکجا با سایر نیروهای امنیتی کشور شب و روز در حال خدمت به مردم افغانستان می باشد.

در اخیر این دیدار فرماندهان پولیس ولایات بامیان، بدخشان، هلمند، نورستان، پکتیکا، فاریاب و غور یکی پی دیگر صحبت کردند و در مورد آمادگی ها برای تامین امنیت انتخابات و برگزاری انتخابات خوب در ولایات یاد شده، اطمینان دادند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *