کرزی: زمانی به پاکستان سفرخواهیم کرد که اجندای سفرم مشخص گردد

حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان در دیدار با سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور امنیت ملی آن کشور یک بار دیگر تاکید کرده است، زمانی به کشور پاکستان سفر خواهد کرد که اجندای این سفرش از جانب پاکستان مشخص گردد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرتاج عزیز روز گذشته در راس یک هیات پاکستانی وارد کابل شد و شب گذشته مهمهان رئیس جمهور کرزی بود.

مشاور امنیت ملی پاکستان و رئیس جمهور کشورمان در ارگ ریاست جمهوری کابل، در مورد روابط دو جانبه، پروسه صلح و مبارزه جدی و موثر علیه تروریزم صحبت کردند.

سرتاج عزیز در این دیدار دعوت نامه رسمی نوازشریق صدراعظم پاکستان را به حامد کرزی جهت سفر رسمی به آن کشور، تقدیم کرده است.

حامدکرزی، از دعوت نامه  نواز شریف بخاطر سفر به پاکستان تشکری کرد و این دعوت را در اصول پذیرفت اما تاکید کرد که هیات عالی رتبه افغانستان زمانی به آن کشور سفر خواهد کرد که اجندای سفر مشخص گردد.

براساس اعلامیه خبری ارگ ریاست جمهوری، رئیس جمهور گفته است که باید کار های ابتدایی این سفر انجام شود و در سرخط اجندای سفر متذکره مبارزه جدی و موثر علیه تروریزم و مذاکرات روی پروسه صلح شامل باشد.

پیش از این نیز نواز شریف صدراعظم پاکستان از رئیس جمهورکرزی خواسته بود که برای روند گفتگو های موثر  در باره روابط دو کشور، مبارزه با تروریزم  و پروسه صلح افغانستان،  سفر رسمی به پاکستان داشته باشد اما کرزی گفته است که این سفر در یک فرصت مناسب  انجام خواهد شد.

سرتاج عزیز روز گذشته پس از ورود به کابل در یک کنفرانس مشترک خبری با داکتر زلمی رسول، وزیر امور خارجه کشور حضور یافت و در باره روابط حکومت پاکستان و افغانستان صحبت کرد.

وی در این کنفرانس خبری گفت که کشورش در باره روند صلح افغانستان به رهبری خود افغانها تلاش ها و تماس های که در گذشته با طالبان داشته، ادامه میدهد اما نمی تواند طالبان را کنترل ‌کند و یا تضمینی در باره موفقیت این روند برای دولت افغانستان بدهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *