کرزی: ارتش ملی با تسلیحات زمینی و هوایی مجهزشود

حامدکرزی، در نشست با مسئولین بلند پایه امنیتی کشور روی تجهیزات و فراهم کردن تسلیحات زمینی و هوایی برای ارتش ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور گفته است که هدف ما این است تا اردوی ملیافغانستان تقویت گردیده، با تجهیزات زمینی و هوایی مجهز شود.

آقای کرزی در نشست باجمعی از جنرالان و منسوبین بلند رتبه ارتش ملی، پولیس ملی و امنیت ملی وضعیت ارتش، طروق تقویت آن و چگونگی آماده گی ها برای تامین امنیت انتخابات  را مورد بحث و بررسی قرار داد.

این جلسه در ارگ ریاست جمهوری انجام شد و در آن معاون دوم ریاست جمهوری، وزیر دفاع ملی، لوی درستیز وزارت دفاع ملی، قوماندانان قول اردوهای کشور، وزیر امور داخله، مشاور امنیت ملی و رئیس عمومی امنیت ملی حضور داشتند.

همچنین در این نشست روی آمادگی ها برای تامین امنیت انتخابات آینده و چگونگی خدمت عسکری و تبدیل نمودن اردوی کشور به یک اردوی متعارف قوی، بحث صورت گرفت.

ستر جنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی گفت که نیروهای اردوی ملی از هیچگونه فداکاری بخاطر دفاع از افغانستان دریغ نکرده و ارتش ملی برای تامین امنیت انتخابات آینده ریاست جمهوری آماده است.

همچنین در این نشست فرماندهان قول اردو های وزارت دفاع ملی از آماده گی های شان برای تامین امنیت انتخابات آینده در چهار زون کشور اطمینان دادند.

آنان تاکید کردند که برای برطرف کردن خطرات امنیتی یکجا با سایر ارگان های امنیتی کشور تلاش خواهند کرد تا  تهدیدات بلند کاهش یابد و انتخابات خوب در کشور برگزار گردد.

براساس گفته های آنان، ارزیابی که صورت گرفته، انتخابات به بهترین وجه ممکن انجام خواهد شد، زیرا کمیت اردوی ملی و پولیس ملی بیشتر شده است و مردم آماده اند تا از برگزاری انتخابات  حمایت کنند.

فرماندهان ارتش ملی در رابطه به پروسه انتقال امنیتی، به صراحت گفتند که با انجام پروسه انتقال از نیروهای بین المللی به نیروهای افغان، وضعیت امنیتی کشور بهتر شده، روحیه و مورال اردوی ملی تقویت شده و حمایت مردم از نیروهای های امنیتی کشور بیشتر شده است.

در همین حال رئیس جمهور با اشاره به ارایه معلومات فرماندهان ارتش ملی گفت: شما پیام خوبی برای مردم تان دادید، پیام مورال بلند و تقویت روحیه اردوی ملی یک پیام عالی و نیک است و اطمینانی که در رابطه به امنیت انتخابات کشوربه من دادید، امیداور کننده و مایه خوشی ماست.

حامد کرزی گفت تا زمانیکه ملت افغانستان ما را مدافع خود بداند به هیچگونه مشکلی دچار نمی شویم، بدبختی زمانی به وطن می آید که مردم ما پاسبانان خود را نگهبان خویش ندانند.

رئیس جمهور تاکید کرد که هدف ما این است تا اردوی ملی کشور تقویت گردیده، با تجهیزات زمینی و هوایی مجهز شود و از سرحدات افغانستان حفاظت نماید.

حامد کرزی گفت که از جانب دولت اقداماتی در رابطه به خریداری وسایط و وسایل جدید، ترمیم وسایط سابقه و تقویت قوای هوایی کشور صورت گرفته است.

رئیس جمهور با  اشاره به اینکه اردوی ملی افغانستان به کمک خارجی ها استوار است، گفت که این بدان معنی نیست که فردا نیز این چنین باشد بلکه اردوی ما باید از امکانات مادی و معنوی خود ما تمویل و تقویت شود

در اخیر جلسه تصمیم گرفته شد تا وزارت دفاع ملی مطالعات مکمل خویش را در مورد طروق مختلف تقویت اردوی ملی انجام دهد و تطابق آنها با وضعیت افغانستان را مطالعه نموده، طرح مفصلی را در این مورد ارائه نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *