کرزی: راه استاد ربانی را در راستای صلح ادامه می دهیم

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مراسم سومین سالگرد شهادت پروفیسور استاد برهان الدین ربانی گفت: استاد شهید یکی از بهترین فرزندان این خاک و یک انسان صلح دوست و مردم دار بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سومین سالروزشهادت برهان ربانی رئیس شورای عالی صلح روز شنبه (۲۹ سنبله) با حضور مقامات بلند پایه دولتی، رهبران جهادی، علما و نمایندگان مجلس در تالار لویه جرگه کابل تجلیل شد.

در این مراسم رئیس جمهوری کشورمان گفت: استاد ربانی منحیث یک رهبر جهاد، انسان بسیار مهربان و مشفق و شخصیت مردم دار،عالم متواضع، دور اندیش و بسیار وطن دوست بود.

کرزی با اشاره بر اینکه شهید استاد ربانی همیشه برای او پند ها و نصایح عالی و ارزشمند می داشت، گفت: پس از آنکه دیزاینر های خارجی چپن و کلای مرا مورد پسند قرار دادند، استاد شهید برایم گفت که مطبوعات خارجی بسیار تعریف و ستایش کالا و چپن ات را می کنند ولی بدان روزیکه منفعت افغانستان را در برابر خارجی ها بگذاری و از منافع خاک ات دفاع کنی، توهین ات می کنند.

رئیس جمهور گفت: حقیقت گفته های استاد شهید، بسیار زود برایم ثابت شد.

حامد کرزی با اشاره بر اینکه استاد ربانی می خواست به تمام افغانستان سفر کند، خاطرنشان کرد که او یک انسان صلح دوست و مردم دار بود و به تجمع افغانستان اقدام می کرد و بسیار می کوشید تا  صلح در این کشور برقرار گردد.

رئیس جمهور کرزی افزود: رئیس شورای عالی صلح، از نفاق و زد و خورد نفرت داشت و زمانیکه به سمت رئیس شورای عالی صلح افغانستان تعین گردید، سفر های متعددی به پاکستان داشت و در آنجا به حدی از تواضع و آرزوی صلح صحبت کرد که حوصله بشری گنجایش آنرا نداشت.

حامد کرزی می گوید: بنام صلح فریب خوردیم، استاد شهید به سرعت به طرف پیام آور صلح که در حقیقت قاتل و دسیسه کار بود، آمد و بلاخره به شهادت رسید.

رئیس جمهور گفت که شهید استاد ربانی نزد ما عزیز است و راه صلح اش را ادامه میدهیم و به همه ای مردم افغانستان آرزوی ما این است که از رنج، درد و دسیسه نجات یابیم و روز های خوشی را در پیش داشته باشیم.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *