کرزی دست رد به سینه اوباما زد

حامدکرزی رئیس جمهوری افغانستان تقاضای ملاقات با رئیس جمهور اوباما را در پایگاه نظامی بگرام در این کشور را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بارک اوباما رئیس جمهور ایالت متحده امریکا شب گذشته (یکشنبه ۴ جوزا) طی یک سفر اعلام ناشده وارد پایگاه نظامی بگرام در شمال کابل شد و پس از ۵ ساعت اقامت دوباره به کشورش بازگشت.

به دنبال وارد شدن اوباما به پایگاه نظامی بگرام، سفارت امریکا در کابل طی یک تماس تقاضای رئیس جمهور آن کشور را مبنی بر اینکه رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با وی در پایگاه نظامی بگرام دیدار و گفتگو نماید به جانب افغانی رسانید.

با این حال حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که دولت افغانستان حاضر است در ارگ ریاست جمهوری از رئیس جمهور ایالت متحده امریکا با رسم افغانی پذیرایی گرم به عمل آورد، اما قصد ندارد به بگرام به ملاقات رئیس جمهور اوباما برود.

اوباما در سخنرانی کوتاهی که برای نظامیان امریکایی در پایگاه نظامی بگرام داشت گفت: “القاعده” به زانو در آمده و طالبان تضعیف شده است اما در برخی نقاط دیگر مانند “وزیرستان” پاکستان قوت گرفته است.

وی، میراث نظامیان امریکا در افغانستان را حضور بیشتر دختران در مکتب خوانده خاطرنشان کردند که او انتظار دارد رئیس جمهور آینده افغانستان پیمان امنیتی میان ۲ کشور را امضا کند.

گفتنی است که حامد کرزی صبح امروز (۵ جوزا) در راس یک هیات بلند پایه دولتی جهت اشتراک به مراسم تحلیف صدراعظم جدید هند عازم دهلی جدید پایتخت هند شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *