کرزی خطاب به سرمایه گذاران، فریب تبلیغات سوء را نخورید

رئیس جمهورکرزی به دنبال نگرانی های تاجران و سرمایه گذاران مبنی بر فرار سرمایه ها از افغانستان گفت: سرمایه گذاران نباید فریب تبلیغات سوء خارجی را خورده و در پی فرار سرمایه از افغانستان باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کرزی در دیدار با مسئولین اتاقهای تجارت و بخش سرمایه گذاری خصوصی در ارگ ریاست جمهوری گفت: از دو سال به این طرف، تبلیغات در مورد سال ۲۰۱۴ از جانب رسانه های غربی علیه مردم و اقتصاد افغانستان جریان دارد.

در همین حال مسئولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان از رئیس جمهور خواست تا با صدور فرمان تقنینی، قانون معادن را نافذ نماید.

در این دیدار که بیش از ۱۵۰ تن از سرمایه گذاران و تاجران کشور حضور داشتند، آذرخش حافظی عضو هیات اتاق تجارت افغانستان در مورد نگرانی های بخش خصوصی تجارت و سرمایه گذاری در کشور صحبت نموده و انتقال مسالمت آمیز قدرت سیاسی در افغانستان را در تقویت اعتماد و اطمینان جامعه سرمایه گذار برای آینده مهم خواند.

همچنین محمد قربان حقجو، رییس هیات عامل اتاق تجارت و صنایع افغانستان، یکی از نگرانی های عمده سرمایه گذاران  را عدم وضاحت در سرنوشت قرارداد امنیتی با امریکا خواند و گفت سر و صداهای موجود در زمینه عدم امضای قرارداد امنیتی تاثیرات منفی بر وضع سرمایه گذاری گذاشته است.

حقجو همچنان برای تسهیل فعالیت های بخش خصوصی خواهان تطبیق موثر “پالیسی تشویق سرمایه گذاری” از جانب دولت شده و از رئیس جمهور خواست تا با صدور فرمان تقنینی ای قانون معادن را هر چه زودتر نافذ نماید تا بدین ترتیب زمینه سرمایه گذاری در این عرصه بیشتر از پیش مساعد گردد.

وی همچنان پیشنهاد کرد تا بمنظور تسهیل در کارها و فعالیت های سکتور خصوصی که بیشترین تماس را با کشور های خارجی دارند ، روز های رخصتی هفته وار از پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه تغییر نماید.

با این حال رئیس جمهور کرزی گفت، نگرانی های موجود بشمول فرار سرمایه از افغانستان در اثر تبلیغات سوء می باشد که بخاطر امضای سند امنیتی علیه حکومت و مردم افغانسان براه انداخته شده است.

رئیس جمهور افزود از دو سال به این طرف، تبلیغات در مورد سال ۲۰۱۴ از جانب رسانه های غربی علیه مردم و اقتصاد افغانستان جریان دارد بنا براین سرمایه گذاران نباید فریب این تبلیغات خارجی را خورده و در پی فرار سرمایه از افغانستان باشند.

کرزی در مورد امضای سند امنیتی با امریکا تاکید کرد اگر امریکا واقعا میخواهد دوست و متحد افغانستان باشد، باید تبلیغات منفی علیه متحد و دوست خود را متوقف بسازد و ما را تقویت کند، نه اینکه در پی تضعیف ما باشد.

رئیس جمهوری افغانستان آغاز پروسه صلح از جانب امریکا را پیش شرط مهم برای امضای سند امنیتی با امریکا خوانده، تاکید کرد که اگر امریکا نمی تواند این پروسه را آغاز کند، باید اعلان نماید که موانع در سر راه پروسه صلح افغانستان کدام ها اند.

همچنین، رئیس جمهور در مورد تدویر انتخابات آینده گفت، این انتخابات برای افغانستان سرنوشت ساز است و در موقع معین و قانونی آن برگزار خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *