کرزی حمله به کاروان موترهای انتخاباتی عبدالله را محکوم کرد

حامدکرزی رئیس جمهوری کشور حمله بر کاروان موتر های تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی به رهبری داکترعبدالله عبدالله را در کابل به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز گذشته (جمعه) حوالی ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه بعد از ظهر یک عامل انتحاری مواد حاملش را در زمان خروج کاروان های موتر ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی از هوتل کابل- آریانا در غرب شهر کابل منفجر ساخت.

در این حمله انتحاری به داکترعبدالله عبدالله و معاونین وی آسیب نرسیده اما ۶براساس آمار وزارت امور داخله کشور در این حمله غیر نظامی کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شده اند.

با این حال رئیس جمهور گفته است که دشمنان مردم افغانستان در تلاش اخلال امنیت انتخابات ریاست جمهوری هستند اما این کار آنها و تروریستان به هدف نخواهد رسید.

کرزی خاطرنشان کرده است همانطوریکه مردم افغانستان در دور اول انتخابات به پای صندوق های رای رفتند و به کاندیدای مورد نظر شان رای دادند به دور دوم هم به صورت گسترده به پای صندوق های رای میروند و به کاندیدای مورد نظر شان رای خواهند داد.

همچنین وزارت امور داخله نیز این حمله را یک حمله ناکام تروریستی و حشیانه خوانده و آن را به شدت محکوم نموده است.

وزارت امورداخله با نشر بیانیه ای به مردم افغانستان اطمینان داده که هیچ گروهی توانایی اخلال امنیت انتخابات دور دوم را نداشته و پولیس ملی افغانستان از انتخابات محافظت خواهد نمود.

گفتنی است که در حمله انتحاری و انفجاری روز گذشته در منطقه میرویس میدان شهر کابل به موتر های زرهی داکترعبدالله، زلمی رسول و محمد محقق آسیب رسیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *