کرزی جهت گفتگو با مقامات پاکستان عازم اسلام آباد شد

حامد کرزی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (۴ سنبله) جهت گفت‌وگو با مقامات پاکستانی درباره روند صلح و مذاکره با طالبان وارد اسلام آباد پایتخت این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، رئیس جمهور کرزی بنا به دعوت رسمی نوازشریف صدراعظم پاکستان به اسلام آباد سفرکرده است.

این سفر آقای کرزی به اسلام به آباد به دنبال رایزنی ها و دعوت مکرر نوازشریف صدراعظیم جدید پاکستان صورت گرفت طوریکه سرتاج عزیز در سفر اخیرش به کابل دعوت نامه رسمی او را به کرزی سپرده بود.

گفته می شود در این سفر رئیس جمهور کرزی در باره آزادی شماری از اعضای ارشد طالبان که در زندان‌های پاکستان بسر می برند از جمله «ملا عبدالغنی برادر» مرد شماره ۲ سابق طالبان، و نیز از سرگیری روند مذاکرات صلح با مقامات ارشد اسلام آباد گفتگو نماید.

در این سفر رئیس جمهور کرزی را شماری از اعضای شورای عالی صلح، مشاورین ارشد ریاست جمهوری و مقامات امنیتی کشور، به آسلام آباد همراهی می کنند.

قابل یاد آوری است عمرزاخیلوال وزیر مالیه کشور یک روز پیش از سفر رئیس جمهور کرزی وارد اسلام آباد شد و به مقامات بلند پایه دولتی پاکستان در باره با روابط اقتصادی گفت وگو کرده است

گفتنی است که طی دوازده سال گذشته این سفر کرزی، بیستمین سفری است که در اسلام آباد صورت می گیرد اما رئیس جمهور کرزی این همه سفر را به پاکستان قابل دستآورد خوب برای دولت افغانستان ندانسته و تاکید کرده که برای گرفتن نتیجه نهایی همچنان به تلاش خویش ادامه خواهد داد.

مقامات نظامی پاکستان همواره متهم به مداخله در امور کشوری افغانستان بوده و تمامی عملیات های انتحاری و تخریبی که در افغانستان صورت می گیرد از داخل خاک پاکستان سازماندهی می شود و اکثر از عاملین انتحاری و تخریبی در این کشور دستگیر می شوند آنان اعتراف می کنند که برنامه عملیاتی و انتحاری را در یکی از مناطق کشور پاکستان اموزش دیده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *