کرزی: برای گرفتن نتیجه از پاکستان، به تلاش های خویش ادامه می دهیم

 حامد کرزی طی نطق خبری امروز خویش در کابل، اظهار داشت که  به هیچ نهاد یا ارگان در افغانستان اجازه داده نمی شود که از قدرت حکومت به نفع کاندید خاصی استفاده کند .

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس جمهور در نشست خبری امروز(۲ سنبله) اظهار داشت که همه جوانان کشور که سن ۱۸سال را تمام کرده اند برای نشان دادن قدرت مردم افغانستان به جهانیان، کارت رای دهی دریافت کرده و با شرکت در انتخابات، سرنوشت آینده کشور خود را تضمین کنند.

حامد کرزی؛ رئیس جمهور کشور برای چندمین بار از طالبان خواست؛ تا در پروسه انتخابات شرکت کرده و فرد مورد نظر خویش را انتخاب نمایند و دولت افغانستان از برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه حمایت کرده و به هیچکس اجازه نمی دهد که از امکانات دولتی به نفع خود استفاده کند.

همچنین رئیس جمهور از مردم خواست؛ تا با دریافت کارت رای دهی، در انتخابات سهم فعال داشته باشند؛ زیرا به باور وی، اشتراک مردم در انتخابات، آینده کشور را تضمین کرده و سرنوشت خوبی را برای مردم افغانستان رقم خواهد زد.

برئیس افزود: یش از یکماه دیگر پروسه ثبت نام کاندیدان آغاز می شود و امیدوار هستیم که ما هم بتوانیم مانند سایر کشورها حداقل چهار نفر کاندید شایسته و لایق داشته باشیم؛ چرا که این روند به نفع مردم افغانستان تمام خواهد شد.

او از خارجی ها خواست؛ تا در پروسه انتخابات افغانستان مداخله نکرده واز فرد مشخصی حمایت نکنند و بگذارند؛ تا مردم افغانستان خود زعیم کشور خود را انتخاب نمایند.

کرزی در ادامه سخنانش از امضای موافقتنامه امنیتی میان افغانستان امریکا یادآوری کرده گفت که سند پیمان امنیتی میان هردو کشور تهیه شده؛ اما زمانی این سند به امضا خواهد رسید که منافع ملی، صلح، ثبات و ترقی مردم افغانستان از سوی امریکا تضمین شود.

رئیس جمهور کشور می گوید که تشویش هایی مبنی بر برگزاری لویه جرگه از سوی برخی از احزاب و نهادها وجود دارد و از سویی هم برگزاری این لویه در شرایط کنونی کشور و برای امضای یک سند بسیار مهم، لازم و ضروری می باشد چرا که امضای سند به نفع مردم افغانستان است اگر در دوران حکومت ما امضا شد که خوب، وگرنه حکومت بعدی امضا خواهد کرد”.

آقای کرزی با اشاره به سفر آینده خود به پاکستان گفت:”سفری که روز دوشنبه به کشور پاکستان خواهم داشت، امیدوارم که دستاوردهای خوبی را در راستای امنیت منطقه و مبارزه با تروریزم داشته باشد.

وی گفت، دولت افغانستان در سفر های گذشته به کشور پاکستان نتیجه خوبی نداشته  اما با آنهم برای بدست نتیجه “به کوشش و تلاش های خویش ادامه می دهیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *