کرزی با مشاور امنیت ملی امریکا در کابل دیدار کرد

حامد کرزی، رئیس جمهوری کشورمان، شام امروز (دوشنبه) با خانم سوزان رایس، مشاور امنیت ملی ایالات متحدهء امریکا در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دراین دیدار، هردوجانب درمورد موافقت نامه همکاری های امنیتی و دفاعی میان افغانستان و ایالات متحدهء امریکا و زمان امضاء آن بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهورکرزی ضمن تآکید بر موضع قبلی افغانستان یاد آور شد که قطع کامل عملیات نیروهای خارجی بر منازل مسکونی، آغاز صادقانهء پروسهء صلح و برگزاری انتخابات شفاف، به موقع و همه شمول از جمله شرایطی میباشند که مردم افغانستان می خواهند از آن اطمینان حاصل نمایند.

رئیس جمهور با اشاره به قطعنامهء جرگهء مشورتی، یادآور شد که ایالات متحدهءامریکا باید به خواسته ها و پیشنهادات ذکرشده در آن قطعنامه، منجمله آزاد نمودن زندانیان افغان از زندان گوانتانامو جواب مثبت بدهند.

با این حال خانم سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا گفت که کشورش به برگزاری انتخابات شفاف، سرتاسری، به موقع و بدون هر گونه مداخله، براساس پروسهء قانونی، آن متعهد است.

او گفت، در مورد قطع عملیات نظامی برخانه های مردم افغانستان، جنرال دانفورد، قوماندان نیروهای ائتلاف بین المللی گفته که وی به نیروهای خود هدایت داده است تا بر اساس روحیهء موافقت نامه امنیتی و پیشنهادات لویه جرگهء مشورتی عمل نمایند.

هیئت امریکائی به رهبری خانم رایس، در مورد آغازعملی پروسهء صلح به جانب افغانستان تعهدی ارائه ننمود.

رئیس جمهور کرزی در این دیدار از مشاور امنیت ملی امریکا خواست تا پیام مردم افغانستان را در رابطه به امنیت و مصوونیت خانه های شان و آغاز عملی پروسهء صلح، قبل از امضاء موافقت نامهء امنیتی، را به رئیس جمهور اوباما انتقال داده و افغانستان را دراین مورد اطمینان دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *