کرزی بار دیگر بر رهایی کامل ملابرادر از پاکستان تاکید کرد

حامدکرزی رئیس جمهوری کشورمان در دیداربا اسحاق دار وزیر دارایی (مالیه) پاکستان در کابل، یک بار دیگر روی رهایی کامل ملا برادر از بند کشور پاکستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهورکرزی گفت:  افغانستان و پاکستان باید منافع مشترک خود را در راستای مبارزه علیه تروریزم و افراطیت دریابند.

در این دیدار که عصر روز شنبه (۳ حوت) در ارگ کابل انجام شد در آن حضرت عمر زاخیلوال وزیر مالیه کشور نیز حضور داشت، و هر دو جانب در مورد مسایل اقتصادی میان دو کشور و صلح و ثبات در افغانستان، پاکستان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور کشور در مورد منافع و تهدیدات مشترک افغانستان و پاکستان، گفت که ما باید منافع مشترک خود را در راستای مبارزه علیه تروریزم و افراطیت دریابیم.

حامد کرزی ضمن اینکه یکبار دیگر از کشته شدن مولوی عبدالرقیب تخاری ابراز تاسف کرد، گفت که افغانستان خواهان رهایی کامل ملا برادر و آغاز عملی پروسه صلح از جانب پاکستان می باشد.

همچنان، رئیس جمهور کرزی با اشاره به تجارب تلخ افغانستان از تلفات ملکی ناشی از بمبباران در جریان عملیات های نظامی، گفت که تلفات ملکی در بمباردمان اخیر نیروهای پاکستانی در وزیرستان باعث تاثر وی گردیده است.

همچنین اسحاق دار وزیر مالیه پاکستان گفت که مقامات پاکستانی نیز مانند مقامات افغان در زمینه تامین صلح و ثبات در افغانستان، پاکستان و منطقه هم نظر اند، زیرا انکشاف اقتصادی و تجارتی میان دو کشور زمانی صورت می گیرد که صلح و آرامش در آن حکفرما باشد.

وی همچنان گفت که کار ساخت یک شفاخانه به کمک آن کشور در شهر جلال آباد تکمیل شده و بزودی افتتاح می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *