کرزی: از لیبیا تا پاکستان جهان اسلام در رنج است

حامدکرزی رئیس جمهور افغانستان در مراسم برگزاری نماز عید فطر در ارگ ریاست جمهوری، عید سعید فطر به تمامی مردم مسلمان افغانستان و جهان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم برگزاری نماز عید فطر صبح روز دوشنبه با حضور مقامات بلند پایه دولتی، سفرای کشورهای خارجی مقیم کابل، نمایندگان پارلمان و شماری از خبرنگاران در ارگ برگزار شد.

در ایم مراسم معاون دوم حامدکرزی حضور داشت اما محمد یونس قانونی معاون ریاست جمهوری حضور نداشت.

رئیس جمهور، عیدسعید فطر را به مردم غیور؛ عزیز، تاریخی و رنج دیده افغانستان به مسلمانان تمام جهان تبریک گفت و تاکید کرد که من از خداوند متعال بحیث یک بنده حقیر شان آرزو داریم به ما لطف کند به جهان اسلام، به مسلمانان صلح، امنیت وترقی نصیب فرمایند.

کرزی خاطرنشان کرد که امروز خصوصا به این روز مبارک عید که روز خوشحالی است و روز سرور است به تمام آن کشورهای اسلامی که مردم اش در رنج، نا امنی، جنگ و تروریزم به سر میبرند از خداوند امنیت وصلح میخواهیم.

او گفت از لیبیا تا پاکستان جهان اسلام در رنج است، هر روز در کشورهای اسلامی صدها شهید وکشته میدهیم. خصوصا امروز ما جهان اسلام وبخصوص مردم افغانستان به یاد مردم فلسطین در غزه هستیم که بسیار بی رحمانه کشته میشوند، شب و روز کشته میشوند در هر ساعت یک طفل آن شهید میشود، به آنها آرزو صلح، امنیت، ترقی و خوشحالی داریم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *