کرزی از سفر دو روره هند به کشور بازگشت

حامدکرزی رئیس جمهوری کشورمان پس از سفر دو روزه هند، به کشور بازگشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامدکرزی در راس یک هیات بلند رتبه دولتی روز دو قبل به منظور اشتراک در مراسم تحلیف نارندرا مودی صدراعظم جدید هند عازم دهلی پایتخت آن کشور شده بود.

رئیس جمهوری کشورمان در این سفرش با مقامات بلند پایه دولتی و بخصوص من موهن سینگ صدراعظم قبلی و نارندرا مودی صدراعظم جدید آن کشور دیدار و گفتگو های داشت.

حامدکرزی انتخاب نارندرا مودی را به عنوان صدراعظم جدید هند تبریک گفت و برایش آرزوی موفقیت نمود.

نارندرا مودی صدراعظم جدید هند ضمن تشکری از رئیس جمهور کرزی، از عملکرد خوب و به موقع نیروهای امنیتی افغانستان در دفع حمله بر قونسلگری هند در شهر هرات ستایش کرد.

وی گفت که روابط میان هند و افغانستان دیرینه است و هر آنچه هند در چوکات موافقتنامه همکاری های دراز مدت ستراتیژیک میان دو کشور در توان دارد در تمام عرصه ها با افغانستان کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور کرزی گفت که نیروهای بین المللی تا اخیر سال روان میلادی افغانستان را ترک خواهند کرد، اما کشور ما به کمک های دوستان خویش بخصوص کشور هند در عرصه های مختلف از جمله آموزش وتجهیز نیروهای امنیتی افغان همچنان نیاز خواهد داشت.

همچنان حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از این ملاقات با پراناب موکرجی رئیس جمهور هند در قصر ریاست جمهوری آن کشور دیدار کرد.

در این دیدار رئیس جمهور هند از تلاشهای رئیس جمهور کرزی در عرصه توسعه و تحکیم دموکراسی و مردم سالاری در افغانستان قدردانی کرده گفت که اولین انتقال مسالمت آمیز در افغانستان که قرار است بزودی صورت گیرد، محصول تلاش های رئیس جمهور کرزی می باشد.

حامد کرزی گفت که افغانستان و هند رابطه نزدیک و دوستانه دارند و رئیس جمهور آینده نیز این مناسبات را بیشتر گسترش و توسعه خواهد بخشید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *