کرزی؛ افغانستان به هیچ کشور خارجی اجازه مداخله در پروسه انتخابات را نخواهد داد

حامدکرزی رئیس جمهورکشورمان در دیدار با دو تن از سناتور مجلس سنای امریکا در کابل گفته است که افغانستان به هیچ کشور خارجی اجازه مداخله در پروسه انتخابات را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، رئیس جمهور با جان مکین و لنزی گراهام از سناتوران مجلس سنای امریکا در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرده است.

در این دیدار دو جانب در مورد مواففتنامه امنیتی میان کابل- واشنگتن، پروسه صلح افغانستان، انتخابات آینده ریاست جمهوری و مسایل منطقوی، بحث و گفتگو کردند.

حامدکرزی رئیس جمهور کشورمان گفت که مردم افغانستان خواهان امضای موافقتنامه امنیتی با ایالات متحده امریکا است، مشروط بر اینکه این موافقتنامه باعث تقویت و متحد افغانستان شود و تامین امنیت و دارای یک نظام مرکزی قوی را تضمین نماید.

ببراساس اعلامیه خبری ارگ ریاست جمهوری، حامد کرزی افزود که مذاکرات روی موافقتنامه امنیتی میان دو کشور می تواند همزمان با شروع شدن مذاکرات میان شورای عالی صلح و طالبان، مجدداً آغاز گردد.

رئیس جمهور گفت که باور و اعتماد مردم افغانستان در رابطه به نقش و عملکرد امریکا در قبال افغانستان در طول هفت ماه گذشته پس از سفر به واشنگتن، نشست های سه جانبه در لندن و بروکسل و بخصوص پس از گشایش دفتر طالبان در قطر، خدشه دار شده است.

حامد کرزی خاطر نشان کرد که افغانستان خواهان برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در زمان معین آن می باشد و  به هیچ کشور خارجی اجازه مداخله در پروسه انتخابات را نخواهد داد.

همچنین سناتور جان مکین و لنزی گراهام در این دیدار گفتند که در عرصه اعتماد سازی میان دو کشور تلاش خواهند کرد و نقطه نظر ها و پیامهای رئیس جمهور افغانستان را به رئیس جمهور اوباما، خواهند رساند.

از سویی حامد کرزی در دیدار با مایکل کخ نماینده خاص آلمان در امور افغانستان و پاکستان در مورد پروسه صلح افغانستان، موضوع دفتر طالبان در قطر و همکاری ها میان دو کشور در عرصه های مختلف، بحث و تبادل نظر کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *