کرزی، سفر رسمی اش را به سریلانکا به تعویق انداخت

حامدکرزی رئیس جمهوری کشورمان، ضمن محکومیت حمله شبه نظامیان به پاسگاه های اردوی ملی در کنر، سفر رسمی اش را به همین مناسبت به کشور سریلانکا را به تعویق انداخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروهی از شبه نظامیان طالب بامداد روز یکشنبه (۴ حوت) بر دو پاسگاه امنیتی سربازان اردوی ملی کشور در کنر حمله کردند و در این حمله دست کم ۲۰ تن از سربازان اردوی ملی کشته و ۷ تن دیگر توسط طالبان ربوده شدند.

با این حال رئیس جمهورکرزی، این حمله را اقدام تروریستی خوانده و آن را به شدت محکوم کرد.

براساس بیانیه ی ارگ ریاست جمهوری، کرزی گفته است: تروریستان سربازانی را هدف قرار می دهند که شب و روز در خدمت وطن و در دفاع از ناموس مردم افغانستان تلاش می کنند.

حمله گروهی از شبه نظامیان طالب حوالی ساعت ۴:۰۰ بامداد در دو پاسگاه امنیتی اردوی ملی صورت گرفته است.

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که این حمله پس از آن صورت گرفته که به گفته مقامات نظامی پاکستان؛ ۲۳ تن از سربازان مرزی آن کشور نیز توسط طالبان در نوار مرزی خاک افغانستان کشته شده اند.

حامدکرزی از پاکستان خواسته است که برای مبارزه جدی علیه تروریزم در دو طرف خط دیورند با دولت افغانستان همکاری جدی نموده و برنامه های را برای نابودی تروریست ها در دو طرف خط روی دست گیرد.

رئیس جمهور به وزارت دفاع افغانستان دستور داده است که هرچی زودتر چگونگی حمله طالبان به دو پاسگاه اردوی ملی در کنر را بررسی نماید.

همچنین رئیس جمهورکرزی، سفر رسمی اش را که قراربود امروز(۴ حوت) به کشور سریلانکا انجام شود به دلیل کشته شدن ۲۰ تن از سربازان اردوی ملی بدست طالبان به تعویق انداخت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *