کرزی، روی تحکیم وحدت ملی در کشور تاکیدکرد

حامدکرزی در دیدار با رئیس و اعضای مجلس سنای کشور روی تحکیم وحدت ملی در افغانستان تاکیدکرد و گفت که مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید افغانستان به تاریخ ۵ اسد (پنجم عید سعید فطر) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دیدار در ارگ ریاست جمهوری انجام شد و در فضل الهادی مسلمیار رئیس مجلس سنا، سناتور رفیع الله حیدری و سناتور صدیقه بلخی به نمایندگی از دیگران صحبت نمودند.

رئیس مجلس سنا، خطاب به رئیس جمهور کرزی گفت که این مجلس بخاطر تقدیر از تلاشهای مقدس شماست که برای مردم مظلوم افغانستان انجام داده اید.

وی با اشاره به مشکلات و نابسامانی های افغانستان قبل از زعامت رئیس جمهور، افزود که شما افغانستان را تحت یک چتر واحد در آوردید و بیشرفت های کشور در تمام عرصه ها بخصوص تشکیل اردو و پولیس ملی کشور از برکت زحمات جناب عالی بوده است.

سناتور رفیع الله حیدری در مورد کارکرد های مجلس سنا در طی ۴ سال گذشته از جمله تصویب قوانین و تصدیق میثاق ها و معاهدات بین المللی، معلومات داد.

وی دستآورد های افغانستان را در طی بیشتر از ۱۲ سال گذشته تحت زعامت رئیس جمهور کرزی، برشمرده گفت که در این مدت قانون اساسی افغانستان تصویب گردید، ارگان های امنیتی کشور تشکیل و تقویت شد، شرایط تعلیمی برای ۱۱ میلیون دختر و پسر افغان فراهم شد، بیشتر از ۱۰۰ دانشگاه و موسسه تحصیلات عالی ایجاد گردید.

وی افرود، رسانه ها رشد قابل ملاحظه نمودند و احزاب سیاسی و جامعه مدنی فعال گردیدند.

سناتور حیدری از احراز موقف شایسته افغانستان در جامعه جهانی یاد آوری کرده گفت که در سطح جهانی بیرق افغانستان در پهلوی بیرق های کشور های جهان در اهتزاز است و هیات های افغانستان در کنفرانس ها و نشست های جهانی اشتراک می کنند و حق رای دارند.

وی خطاب به رئیس جمهور کرزی گفت که شما توانستید همهء مردم افغانستان را در یک دسترخوان و زیر یک چتر جمع کنید و خداوند این توانایی را به شما بخشیده است که وحدت ملی را که برای بقای افغانستان ارزش زیادی دارد، تامین نمایید.

رفیع الله حیدری افزود که ما همه از تلاشهای شما که در عرصه تامین صلح و ثبات، تحکیم وحدت ملی میان اقوام کشور و رشد اقتصادی و پیشرفت های اجتماعی و فرهنگی افغانستان جنگ زده انجام داده اید، از صمیم قلب تشکری می کنیم.

همچنین خانم صدیقه بلخی از درایت، حوصله و شکیبایی رئیس جمهورکرزی در بیشتر از ده سال گذشته در تمام عرصه های نوسازی و بازسازی کشور قدردانی کرد و آنرا فراموش ناشدنی دانست.

وی سهم و حضور مردم افغانستان را در تمام جرگه های بزرگ و مشورت دهی برای سرنوشت کشور مهم خواند و آنرا بیانگر مشارکت فکری بین حکومت و مردم دانست و همچنان ارتقای ظرفیت های سیاسی، اقتصادی، تجارتی و فرهنگی کشور را طی ۱۲ سال گذشته مبین هماهنگی مردم با حکومت خواند.

از سوی هم حامد کرزی، ضمن یاد آوری از حمله تروریستی به کاروان انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله، عاملین این حادثه تروریستی را دشمنان ترقی، سعادت و آینده مردم افغانستان دانسته، گفت که با وجود چنین حملات ما به راه خویش ادامه میدهیم و خود را به منزل مقصود که در کوتاه مدت همانا برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است، میرسانیم.

وی گفت که دو کاندید پیشتاز ما با هم رقابت دارند و روز شنبه آینده همهء ما رای میدهیم و شخص دلخواه خویش را منحیث رئیس جمهور آیندهء کشور تعین می کنیم و شما خواهید دید روزیکه پروسه رای دهی خاتمه یابد و رئیس جمهور جدید انتخاب شود، افغانستان یکباره یک جهش عظیم را به طرف ثبات تجربه خواهد کرد.

رئیس جمهور کرزی افزود که پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید به روز پنجم عید سعید فطر(۵ اسد) به حضور داشت مهمانان عالی رتبه کشور های جهان طی یک مراسم بزرگی در کابل برگزار می گردد.

وی خاطر نشان کرد که ما باید مانند سایر کشور های جهان آینده نگر بوده و برای آینده ارادهء قوی داشته باشیم زیرا کشور هایی که آینده نگر اند، آباد و مرفه بوده اند.

رئیس جمهور افزود که وظیفه ما منحیث یک ملت این است که تهداب محکم بگذاریم و وطن را برای نسل های بعدی خود آبادتر و نیرومندتر سازیم.

حامد کرزی گفت این را میدانیم که افغانستان نه تنها به طرف ترقی گام برداشت بلکه با وجود نیاز هایش خود را مستقل و حاکمیت ملی خویش را نیز محکم نگهداشت.

رئیس جمهور کرزی گفت که ما باید در تحکیم وحدت ملی و اتحاد و اتفاق کشور خویش تلاش کنیم و در اثر همین تلاش هاست که افغانستان امروز هویت آشکار دارد و دارای اهمیت است.

رئیس جمهور کشور تاکید کرد که بر مردم و جوانان خود ماست تا آینده کشور خویش را مقبول نقاشی کرده و منظرهء زیبای کشور را مقبول بوجود آورده و این تابلو و منظرهء زیبا را خود ما مقبول تر و رنگین تر می سازیم.

فضل الهادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه به پاس خدمات رئیس جمهوری کشور تحایفی را که از جانب مجلس سنا در نظر گرفته شده بود، به رئیس جمهور کرزی اهدا کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *