«کتاب سبز»، بهترین فلم اسکار

پس از ماه ها انتظار، سرانجام نود و یکمین دور مراسم اسکار در سالون «دالبی تئاتر» شهر لس آنجلس امریکا برگزار شد.

به گزارش بخش سینما و فرهنگ خبرگزاری خاورمیانه، مراسم اسکار ۲۰۱۹، بامداد امروز (۶حوت) برگزار شد و برنده های بخش های مختلف از سوی هیئت داوران معرفی شدند.

در یکی از مهمترین بخش ها، فلم «کتاب سبز» به کارگردانی پیتر فارلی و با بازی «ویگو مورتنسن» و «ماهرسالا علی» برنده اسکار بهترین فلم شد.

جایزه بهترین فلم را «جولیا رابرتز» اعطا کرد.

در بخش بهترین کارگردان نیز «آلفونسو کوارون» جایزه بهترین کارگردانی را برای فلم «روما» گرفت.

مهمترین بخش اسکار به مانند سال های دیگر، بهترین بازیگران مرد و زن بودند که در بخش بهترین بازیگر مرد، «رامی مالک» برای بازی در نقش فردی مرکوری در فلم «راپسودی بوهمی» برنده اسکار شد.

این بازیگر ۳۷ ساله مصری برای نخستین بار بود که نامزد اسکار شده بود.

کریستین بیل برای فلم معاون، رامی مالک برای راپسودی بوهمی، ویلم دفو برای فلم دروازه ابدیت، ویگو مورتنسن برای فلم کتاب سبز و بردلی کوپر برای فلم «ستاره‌ای زاده شده» نامزد بهترین بازیگر مرد بودند.

از سویی هم، جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن به «الیویا کولمن» برای بازی در فلم «ملکه آن» در فلم تاریخی «سوگلی» اهدا شد، او هم به مانند «رامی مالک» برای نخستین بار نامزد اسکار شده بود.

او پیشتر برای این نقش، جوایز بفتا و گلدن گلوب را برده بود.

«کولمن» در این بخش با «یالیتزا آپاریسیو» برای فلم «روما»، لیدی گاگا برای فلم «ستاره ‌ای زاده شده»، گلن کلوز برای فلم «همسر»، اولیوا کولمن برای فلم «سوگلی» و ملیسا مک‌ کارتی برای فلم «هرگز مرا خواهی بخشید؟» رقابت داشت.

اسکار بهترین ترانه به «لیدی گاگا» برای ترانه Shallow در فلم «ستاره ‌ای زاده شده» اهدا شد، لودویگ گورانسون، آهنگساز سوئدنی برای فلم پلنگ سیاه جایزه بهترین موسیقی فلم را گرفت، بهترین فیملنامه اقتباسی نصیب «بلک ککلنزمن» شد، کتاب سبز، برنده بهترین فلمنامه ارجینال شد، اسکار بهترین فلم کوتاه به «پوست اسکار» رسید، «اولین انسان» جایزه بهترین جلوه ‌های ویژه را گرفت، فلم «پریود؛ ختم کلام» جایزه بهترین مستند کوتاه را گرفت، اسکار بهترین انیمیشن کوتاه به «بائو» رسید، «اسپایدرمن» اسکار بهترین انیمیشن بلند را گرفت، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هم به «ماهرشالا علی» برای فلم کتاب سبز اهدا شد، اسکار بهترین تدوین هم به «جان آتمن» برای فلم راپسودی بوهمی رسید، بهترین فلم غیر انگلیسی زبان نیز روما معرفی شد، اسکار بهترین ترکیب صدا و بهترین تدوین هم به فلم «راپسودی بوهمی» رسید، «روما» اسکار بهترین فلمبرداری را نیز به دست آورد، بهترین طراحی صحنه و لباس هم به «پلنگ سیاه» رسید، فلم معاون جایزه بهترین آرایش مو را از آن خود کرد، بهترین مستند بلند هم به فلم انفرادی «آزاد» اهدا شد و «رجینا کینگ» برای فلم «اگر بیل استریت می‌ توانست حرف بزند» اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *