کاهش رشد اقتصادی افغانستان در سال ۲۰۱۷

خبرگزاری خاورمیانه

صندوق بین المللی پول از کاهش رشد اقتصادی افغانستان در سال ۲۰۱۷ میلادی خبر داده و در مورد تضعیف شماری از اقتصادهای نوظهور در این سال هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صندوق بین المللی پول (IMF) تازه ترین گزارش خود را در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی به نشر رساند که در آن از کاهش رشد اقتصادی افغانستان و شماری از کشورهای خاورمیانه خبر داده است.

در این گزارش آمده است که رشد اقتصادی افغانستان، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با کاهش سه دهم درصدی (۰/۳) برای سال ۲۰۱۷ روبرو خواهد بود.

صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی کرده است که در سال آینده میلادی (۲۰۱۸) نیز رشد اقتصادی در افغانستان با یک دهم درصد (۰/۱) کاهش روبرو خواهد بود.

این نهاد گفته است که رشد اقتصادی در افغانستان و خاورمیانه در دو سال آینده میلادی به ترتیب ۳.۱ درصد و ۳.۵ درصد تخمین زده شده است.

صندوق بین المللی پول از افزایش رقم پیش بینی شده برای رشد اقتصادی برخی کشورهایی از جمله چین و امریکا در سال جاری و آینده میلادی نیز گزارش داده است.

رقم پیش بینی شده برای رشد جهانی در گزارش جدید صندوق بین المللی پول تغییری نکرده و همچنان رشد ۳.۴ درصدی برای سال ۲۰۱۷ و ۳.۶ درصدی برای سال ۲۰۱۸ را نشان می دهد.

این نهاد بین المللی پیش بینی کرده که با سیاست های تجاری و اقتصادی دولت جدید امریکا که مبتنی بر کاهش مالیات های پرداختی شرکت ها و صرف هزینه های زیرساختی است، تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال جاری میلادی یک دهم درصد و در سال ۲۰۱۸ بالغ بر چهار دهم درصد نسبت به پیش بینی قبلی افزایش یافته و به ترتیب به رقم ۲.۳ و ۲.۵ درصد برسد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *