کانون وکلای یمن خواستار محاکمه ائتلاف سعودی شد

کانون وکلای یمن استفاده ائتلاف سعودی از سلاح‌های نامتعارف علیه یمنی‌ها را برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد دانست و آن را جنایت جنگی و نسل‌کشی قلمداد کرد.

کانون وکلای یمن استفاده ائتلاف سعودی از سلاح‌های نامتعارف علیه یمنی‌ها را برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد دانست و آن را جنایت جنگی و نسل‌کشی قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری العالم، کانون وکلای یمن در بیانیه‌ای خواستار محاکمه ائتلاف سعودی شد و اعلام کرد: عربستان و مزدوران هماهنگ با این کشور، فجیع‌ترین جنایت‌های خونین و وحشیانه را در حق یمنی‌ها مرتکب شده‌اند؛ جنایاتی که حتی کودکان، غیرنظامیان، مکاتب، شفاخانه ها، مناطق مسکونی، راه‌ها، پل‌ها، بنادر، فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها و وسایل حمل و نقل را نیز شامل شده است.

بر اساس این بیانیه، انفجار منطقه فج عطان در صنعا با استفاده از سلاح‌های ممنوعه که در نتیجه آن یک محله مسکونی به طور کامل ویران و صدها غیر نظامی شهید و یا زخمی شدند، بیانگر میزان کینه‌توزی نظام عربستان در قبال ملت یمن و تمایل این نظام به کشتار و ویرانی و نیز روح جنگ‌طلبانه و جنایتکارانه آن و در عین حال نادیدن گرفتن احکام دینی، حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و حقوق همجواری است.

کانون وکلای یمن ضمن محکوم کردن تجاوز تروریستی و ویرانگر ائتلاف سعودی به یمن، مستند کردن این جرم و جنایت‌ها را برای فراهم کردن زمینه محاکمه و مجازات عوامل آن، ضروری دانست.

کانون وکلای یمن در ادامه از ملت‌های آزاد و شریف خواست با آمدن به خیابان‌ها همبستگی خود را با ملت یمن اعلام کنند و حکام خود را برای پایان دادن به این جرم و جنایت‌ها تحت فشار قرار دهند.

کانون وکلای یمن ضمن درخواست از سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی برای تحت فشار قرار دادن تجاوزگران با هدف پایان دادن به جرم و جنایت و خونریزی در حق ملت یمن، سکوت جامعه جهانی در قبال این تجاوزگری ها را لکه ننگی بر پیشانی انسانیت و جوامعی دانست که مدعی تمدن بوده و همواره از حقوق بشر و احترام به آن سخن به میان می‌آوردند.

Author

About Author