کار پروژه شهر جدید کابل افتتاح می شود

وزارت امور داخله کشور با نشر اطلاعیه خبری گفته است که کار اعمار پروژه شهرجدید کابل تا یک هفته آینده رسما آغار می شود.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، اعمار پروژه شهر جدید کابل ، بزرگ ترین پروژه ساخت و ساز و یکی از مهم  ترین و اساسی ترین پروژه های انکشافی مسکن یابی به سطح کشور محسوب میشود که به کمک و مهندسین کشور جاپان ساخته می شود.

هفت سال پیش کابینه رئیس جمهورکرزی تصویب کرد که در منطقه ده‌سبز در شمال شرق شهر کنونی کابل، شهر جدیدی برای اسکان سه میلیون نفر ساخته شود و مبلغ ۲۷ میلیون دالر  برای اجرای کارهای مقدماتی این پروژه اختصاص داده شده و ده وزارتخانه و نهاد دولتی زیر نام “اداره مستقل کابل جدید”، مسئول پیشبرد کار این پروژه هستند.

قرار است در ۳۰ تا ۴۰ سال آینده حدود ششصد هزار واحد مسکونی در آن اعمار شود و قیمت هر واحد مسکونی در این شهر ۱۰۰ هزار دالر امریکایی برآورد شده و قرار است برای زیرساخت ها و تسهیلات عامه این شهر نیز بیست میلیارد دالر مصرف شود.

وزارت امور داخله در پیوند به افتتاح این پروژه بزرگ ساخت و ساز شهر جدید کابل از تمامی شهروندان و کسبه کاران که در محوطه این پروژه در ولسوالی ده سبزکابل مصروف کار و فعالیت هستند خواسته است که ساحه از وجود موانع و داش خشت پزی پاک سازی نمایند.

این تصمیم پس از نشست غلام مجتبی پتنگ سرپرست وزارت امور داخله با اعضای بورد مستقل شهر کابل جدید گرفته شده و فیصله گریدیده است تا کار این پروژه بزرگ ملی الی یک هفته دیگر رسما افتتاح گردد.

 براساس این فیصله به تمام  ساکنین  ولسوالی  ده  سبز به ویژه  آنانیکه  در محیط تحت  پلان  شده  شهر  جدید  کابل  مصروف  کار و فعالیت هستند  به  خصوص  مالیکین داش های خشت پزی گفته شده  تا  ساحه  را  در  مدت  یک هفته  تخلیه  و در  این  امر  مهم  سهم گیرند.

همچنبن در این ابلاغیه تاکید شده آنعده کسانی که تا هنوز در طی مراحل موارد قانونی و حقوقی در ارتباط به تخلیه اراضی دراین ساحه اقدام ننموده اند، تا در جریان یک هفته آینده با نهاد های مربوط تماس گرفته و مشکلات شانرا حل نمایند.

در اعلامیه آمده است که بورد مستقل انکشاف شهر کابل تلاش خواهد نمود تا فرصت های کاریابی را در روند اعمار این پروژه برای هزاران تن از اهالی منطقه و به ویژه به کسانیکه در نتیجه عملی شدن این پروژه کار های خود را از دست میدهند، فراهم نماید.

وزارت امور داخله همچنین هشدار داده است در  صورت  تداوم کار و یا عدم توجه  به محتوای این  ابلاغیه و ادامه فعالیت های غیرقانونی توسط مالکین داش ها، بعد از ختم  معیاد  تعین  شده  با آنها برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

فرمانده پولیس کابل مسئول است  تا در تطبیق این اعلامیه اقدام جدی نموده و ساحه را در  اختیار  قوه  فزیکی  پروژه  شهر  جدید  کابل  قرار دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *