کارشناس یونانی: عربستان در جنگ یمن مامور غرب است

cdea392e7846f41b33e71919a975d709_XLاونگلوس پسیاس، صاحب نظر سیاسی یونان، حملات عربستان به یمن را در راستای تامین منافع غرب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پسیاس روز دوشنبه در گفت و گوی با رسانه های ایرانی با اشاره به ادامه حملات عربستان سعودی و ائتلافی عربی متحد آن به کشور یمن گفت: غرب در یک دهه اخیر از جنگ نیابتی برای تامین منافع خود استفاده کرده و هم اکنون روش استفاده از مهره های وابسته خود را نیز به این راهبرد افزوده و حمله به کشور یمن در چارچوب همین سیاست صورت گرفته است.

تحلیلگر مسایل سیاسی خاورمیانه افزود: در حال حاضر یمن که از فقیرترین کشورهای جهان اسلام است، هدف حملات شدید پیشرفته ترین جنگنده های عربستان و ائتلاف متحد آن قرار گرفته است.

پسیاس با اشاره به ترکیب ائتلاف همراه عربستان در حمله به کشور یمن در ادامه افزود: کشورهای عضو ائتلاف از وابستگان و یا دوستان نزدیک آمریکا و سیاست های آن در منطقه هستند، بنابراین می توان نتیجه گرفت این حمله در راستای تامین منافع غرب صورت گرفته و عربستان مامور به انجام رساندن این هدف است.

به گفته ی این صاحبنظر سیاسی، آمریکا و کشورهای غربی با نفوذ در کشورهای منطقه و با به قدرت رساندن جناح ها و افراد همراه سیاست های خود، درصدد تسلط بر کشورهای مورد نظر خود و بتدریج بر منطقه هستند.

پسیاس در ادامه افزود: گر چه در حال حاضر برای به قدرت رساندن رئیس جمهوری پیشین یمن که یکی از وابستگان به نظام سرمایه داری و سیاست های غرب است، این جنگ به راه افتاده اما هدف نظام سلطه فراتر از آن است.

این فعال سیاسی یونان با اشاره به کشتار روزانه مردم فقیر یمن که با مشکلات معیشتی فراوانی روبه رو هستند، از سکوت رسانه های غربی در قبال این مساله انتقاد کرد.

وی تاکید کرد، همانطور که جنگ های نیابتی غرب در سوریه، عراق، افغانستان، لیبی و دیگر کشورها مدتهاست ادامه دارند و به خاطر مقاومت مردم این کشورها نتیجه ی دلخواه غرب حاصل نشده است، جنگ در یمن نیز با مقاومت مردم این کشور به نتیجه مورد دلخواه غرب و کشورهای همراه سیاست ها نظام سرمایه داری نخواهد رسید و مهاجمان در نهایت شکست خواهند خورد.

این صاحب نظر یونانی با اشاره به جنایت های رژیم اسرائیل در قبال مردم فلسطین افزود: درحالیکه مردم بی گناه و مظلوم فلسطین سال هاست مورد تهاجم نیروهای رژیم اسرائیل قرار دارند و انتظار می رفت عربستان و ائتلاف همراه برای حمایت از مردم فلسطین وارد عمل شوند، به کشور فقیر یمن حمله کردند که این خود دلیل دیگری از وابستگی مهاجمان به نظام سرمایه داری و تلاش آنها برای تامین منافع غرب بوده است.

وی با انتقاد از مواضع سازمان های بین المللی و شورای امنیت در قبال حملات عربستان به یمن همچنین گفت: در حالی که مردم یمن روزانه قربانی حملات جنگنده های پیشرفته نیروی هوایی عربستان می شوند، تاسیسات زیر بنایی این کشور نیز در حال نابودی است و مردم نیازمند کمک های انساندوستانه فراوان هستند.

پسیاس از سازمان های بین المللی مستقل، سازمان های مردم نهاد بین المللی و آزاد اندیشان جهان خواست برای برقراری آتش بس در یمن تلاش کنند و کمک های انساندوستانه خود را برای مردم این کشور که برای استقلال کشور و تعیین سرنوشت خود مبارزه می کنند، ارسال کنند.

Author

About Author