کارشناس اسپانیایی: اتحادیه اروپا روابطش را با نظام افراطی عربستان قطع کند

26143D69-EE5D-49AE-A771-E78F35EB2E95_w987_r1_sیک کارشناس اسپانیایی به این باور است که ادامه روابط اتحادیه اروپا با کشورهای افراطی چون عربستان احساس افراطگرایی و کینه علیه غرب را بیشتر میسازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “خسوس نونیز ویابردی” کارشناس اسپانیایی در خصوص مبارزه با تروریزم در مقاله ای نوشت: روابط اتحادیه اروپا با نظامی های افراطی علاوه براینکه به مبارزه با تروریزم کمک نمی کند بلکه باعث افزایش کینه دوزی مسلمانان نسبت به غرب میگردد.

وی درمقاله ای در خصوص حمله تروریستی شهر نیس فرانسه، نوشت: مبارزه اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریزم با شکست مواجه شده و نیاز به تجدید نظر میباشد.

این کارشناس ۳عامل را در خصوص بازنگری سیاست مبارزه با تروریزم یاد آور شد.

وی عامل نخست را بازگشت به “سیاست واقع گرایی مبتنی” مبتنی بر ارزش هایی که غرب همواره از آن سخن میگوید، عنوان کرده، مینویسد: برای مهار غرب ستیزی و افراطگرایی علیه غرب در جهان عرب و اسلام باید سیاست بازنگری شود زیرا رابطه با نظام های افراطی مانند عربستان احساسات افراطی علیه غرب را تشدید مینماید.

این کارشناس عامل دوم را با در نظر داشت حالت افغانستان، عراق، القاعده و داعش شکست نظامی در مقابل تروریزم میداند و می افزاید که علاوه بر راهکار نظامی باید از راهکارهای فرهنگی ، تجارتی، امنیتی، وسیاسی وفشار برمنابع تمویل کننده تروریزم و خلع سلاح های این منابع باید استفاده نمود.

و عامل سوم  را ادغام مهاجران مسلمان در جوامع اروپایی بیان کرد.

Author

About Author