کارشناسان جمهوریخواه: ترامپ اقتدار اخلاقی آمریکا را تضعیف می کند

Donald Trumpپنجاه تن از کارشناسان ارشد امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه ای هشدار داده اند که دونالد ترامپ واجد شرایط برای ریاست جمهوری آمریکا نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از العالم، این بیانیه در حالی منتشر شده است که بسیاری از امضاکنندگان آن قبلا از امضای متن مشابهی خودداری کرده بودند اما در این بیانیه تاکید کرده اند که هیچ یک از آنان به دونالد ترامپ رای نخواهند داد.

جان نگروپونته اولین مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا و معاون وزیر خارجه وقت این کشور، رابرت زولیک دیگر معاون سابق وزارت خارجه و مدیر سابق بانک جهانی و تام ریج و مایکل چرتاف دو وزیر سابق امنیت ملی نیز شامل امضاکنندگان این بیانیه هستند.

ترامپ در واکنش به این بیانیه خاطرنشان کرده است که وضعیت جهان را همین اشخاص چنین به هم ریخته اند و این افراد چیزی بیش از نخبگان شکست خورده آمریکا که قصد چسبیدن به قدرت را دارند نیستند و وقت آن است به خاطر اقداماتشان مسئول شناخته شوند.

ترامپ می گوید امضا کنندگان این بیانیه با هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، مسئول حمله به عراق است و آنان اجازه ظهور داعش را داده اند.

در بیانیه کارشناسان امنیت ملی حزب جمهوریخواه آمده است که “او اقتدار اخلاقی آمریکا به عنوان رهبر جهان آزاد را تضعیف می کند.”

در این بیانیه خاطرنشان شده است “به نظر می رسد که او از دانش اولیه در مورد قانون اساسی، قوانین و نهادهای آمریکا برخوردار نیست و به بردباری مذهبی، آزادی مطبوعات و استقلال نظام قضایی اعتقادی ندارد.”

Author

About Author