کاخ سفید به کمک هند در برقراری امنیت در افغانستان چشم دوخته است

کاخ سفید با اشاره به سفر نخست وزیر هند به امریکا در روز ۲۷ سپتمبر از تصمیم واشنگتن برای گسترش همکاریها در زمینه تجاری و امنیتی با دهلی نو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کاخ سفید اعلام کرد که من موهن سینگ نخست وزیر هند روز ۲۷ سپتمبر برای گفتگو درباره مسائل تجاری و امنیتی به امریکا سفر می کند.

کیتلین هایدن سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت: سینگ در دیدار با رئیس جمهوری امریکا درباره مسائل تجاری و امنیتی گفتگو کرده و این دیدار در ادامه سفر نخست وزیر هند به واشنگتن در سال ۲۰۰۹ و سفر اوباما به هند در سال ۲۰۱۰ است.

وی تاکید بر نقش هند در امنیت و ثبات منطقه را از جمله محورهای مهم این سفر دانست، این سفر پس از آن انجام می شود که سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا در دیدار با همتای هندی در جریان نشست بررسی همکاریهای استراتژیک هند و امریکا بر لزوم حمایت مستمر دهلی نو در ایجاد افغانستانی همراه با ثبات و امنیت و آرامش تاکید کرد.

رایس در این دیدار همچنین بر تعهدات امریکا برای گسترش روابط واشنگتن و دهلی از جمله همکاریهای اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد، دو طرف همچنین درباره افزایش همکاری امنیتی، انرژی هسته ای و تغییرات آب و هوایی به گفتگو پرداختند.

مشاور امنیت ملی هند نیز روز گذشته در دیدار با چاک هیگل وزیر دفاع امریکا در پنتاگون مقدمات سفر سینگ به واشنگتن را در ماه سپتامبر فراهم کرد.

جرج لیتل سخنگوی پنتاگون نیز در بیانیه ای اعلام کرد: هیگل در این دیدار بر اهمیت تعهدات وزارت دفاع امریکا برای همکاری در زمینه های تجاری و امنیت منطقه ای تاکید کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *