کابولوف: چرخبال‌های ناشناس تروریست‌های داعش را به شمال افغانستان انتقال می‌دهند

روسیه با اعلام اینکه بیش از ۱۰ هزار تروریست داعشی در افغانستان حضور دارند هشدار داد آمریکا این تهدید را دست کم گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان و رئیس بخش منطقه آسیا در وزارت خارجه روسیه با نگرانی از افزایش حضور تروریستهای وابسته به داعش در افغانستان اعلام کرد: چرخبال‌های “بدون نشان و علامت” تندروان گروه داعش را که “با تجهیزات نظامی غربی مجهز اند” به افغانستان انتقال می دهد.

کابولوف افزود: تروریستهای داعش از پایگاه اصلی خود در سوریه و عراق رانده شدند و بسیاری از این تروریستها در نهایت سر از افغانستان درآوردند؛ در منطقه ای که این گروه تروریستی هم اکنون حدود ۱۰ هزار نیرو در اختیار دارد.

اظهارات آقای کابلوف در حالی بیان شده است که مسکو از حضور تندروان داعش در افغانستان نگرانی دارد به خصوص حضور تندروان داعش در ولایات شمالی افغانستان که هم سرحد تاجکستان است.

آقای کابولوف با اشاره به اینکه مسکو مکرراً این موضوع را با سازمان ملل متحد و ناتو مطرح کرده و حال پاسخ واضحی از سوی آنان دریافت نکرده افزود: به صورت معمول از شرکای ناتو که فضای هوایی افغانستان را در کنترول دارند، در مورد پرسیده ایم، اما تا حال پاسخ معقول دریافت نکرده ایم.”

این دیپلمات بلندپایه روسیه گفت که مسکو و واشنگتن در مورد میزان تهدید تروریستهای داعش در افغانستان و آسیای مرکزی اختلاف نظر دارند. به گفته وی، واشنگتن بر جنگ با طالبان متمرکز شده است و در فرآیند بیگانه سازی سایر کشورهای منطقه درگیر است.

کابولوف در ادامه اظهارات خود از آمادگی مسکو برای همکاری با واشنگتن در جهت تقویت ثبات در افغانستان سخن گفت و اظهار داشت که توقف روند همکاری تصمیم آمریکا بود و نه روسیه.

گفتنی است که در ماه اپریل، روسیه از آمریکا دعوت کرد تا در مذاکرات صلح به میزبانی افغانستان شرکت نماید، اما آمریکا از شرکت در این مذاکرات خودداری کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *