کابوسی برای یک رییس جمهور بالقوه؛ آیا هیلاری کلینتون دوام می آورد؟

هفت روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و نتایج اغلب نظر سنجی ها حکایت از پیروزی هیلاری کلینتون دارد. با این حال، بنظر میرسد روزهای پایانی تبدیل به هراس آور ترین روزها برای نامزد حزب دموکرات گشته است. در این شرایط، انتظار میرود دونالد ترامپ با دقت مشغول بررسی اوضاع بوده و با نیم نگاهی بر نتایج نظرسنجی ها به خبرها و اطلاعات جدید از سفارت اکوادور در لندن، محل استقرار جاولیان آسانژ موسس وسکی لیکس، امیدوار باشد. ایمیل های منتشر شده ی اخیر در مورد سرورهای پنهان ایمیلی مربوط به کلینتون و اطلاع اوباما از وجود این سرورها تاثیر ویژه ای بر کمپین تبلیغاتی نامزد دموکرات داشته است. بعلاوه، ایمیل های منتشر شده از همسر سابق هما عابدین، مشاور ارشد کمپین تبلیغاتی هیلاری کلینتون، جرقه ای برای تحقیقات قانونی مجدد گشته است.

اف بی آی اعلام کرده پرونده ی سرورهای ایمیلی مجددأ باز شده است و این موضوع میتواند تأثیر مخربی بر دیدگاه رأی دهندگان نسبت به کلینتون داشته باشد. حدود ۳۵۰۰۰ ایمیل محرمانه تا به امروز منتشر شده است و ویکی لیکس اعلا کرده است که حدود ۱۵۰۰۰ ایمیل دیگر را در روزهای آتی منتشر خواهد کرد.

جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس، کفته است این ایمیل ها اطلاعات کافی را برای بازداشت قانونی کلینتون در بر خواهد داشت.

نخستین ضربه بر تحرکات انتخاباتی کلینتون زمانی زده شد که ویکی لیکس اسنادی را مبنی بر دست داشتن مقامات امریکایی در پیروزی وی بر برنی سندرز در انتخابات درون حزبی-مقدماتی منتشرکرد. علاوه بر آن، ویکی لیکس افشا کرد که حمایت سندرز در مراحل بعد از هیلاری کلینتون با انگیزه ی مالی بوده است.

و حالا در حرکات نهایی، ویکی لیکس سعی دارد تا آخرین ضربات را بر پیکر نامزد دموکرات وارد نماید. این واقعیت که کلینتون از پاسخ دادن صریح به سوالات در مورد موضوع سرور ایمیل ها و گفته های جدید مقامات اف بی آی احراز میکند نشان دهنده ی عمق بحران بوجود امده برای کمپین تبلیغاتی وی است.

و حالا در این روزهای پایانی، عموم مردم آمریکا در انتظار شگفتی های خبری جدید توسط ویکی لیکس و گزارش های اف بی آی هستند. تحلیل ها نشان میدهد که تحرکات جدید در گستره ی سیاسی جامعه ی آمریکا میتواند نتایج انتخابات را حتی در ایالت های دموکرات سنتی تحت تأثیر قرار دهد.

فرآیند انتخابات هفت روز دیگر به پایان میرسد، اما یک سوال مهم همچنان در اذهان عمومی همجنان بدون جواب باقی خواهد ماند: چرا مردم آمریکا باید رییس جمهورشان را از بین دون فر که فسادشان بر همگان مسجل گشته است انتخاب کنند؟ آیا واقعا هیچ شخصی در این کشور وجود ندارد که به مسایل اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی متعهد باشد ؟ بی اخلاقی رفتاری و جنسی ترامپ و فساد سیاسی، مدیریتی و مالی کلینتون رأی دهندگان را دلسرد و خالی از امید کرده است. جامعه آمریکا قادر به پاسخگویی به این سوالات نخواهد بود، مگر آنکه بر علیه ساختار سرکوبگر موجود تحرکی انجام دهد. ساختار موجود دو حزب را بر مردم تحمیل نموده و این احزاب نیز نامزدهای محدودی را به مردم معرفی میکنند. در واقع، آنها اشخاصی را که مردم باید برگزینند از قبل برایشان انتخاب میکنند و بدین ترتیب ماهیت درونی انتخابات و دموکراسی را زیر سوال می برند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *