کابل به شهر نظامی تبدیل شده است

بعد از رویداد خونین چهارشنبه گذشته در چهارراهی زنبق شهر کابل و به تعقیب آن، اعتراضات شماری از پایتخت‌نشینان که به درگیری مظاهره‌کننده‌گان و پولیس انجامید، امروز اکثر مسیرهای مرکزی شهر مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیروهای امنیتی در مسیرهای منتهی به مرکز شهر و ارگ ریاست جمهوری حضور گسترده دارند و این مسیرها را با وسایط نظامی به روی ترافیک مسدود کرد‌ه‌اند.

عبدالله که برای انجام کارهای شخصی‌ به شهر رفته بود به خاورمیانه گفت :«همه راه‌ها بسته بود، پولیس و اردو در تمام چهارراهی‌ها بود و به مردم اجازه رفت و آمد نمی‌دادند.»

به گفته وی، حضور بی‌شمار نیروهای امنیتی و وسایط نظامی، کابل را به یک شهر جنگی و نظامی تبدیل کرده است و پایتخت حالت عادی روزهای گذشته را ندارد.

محمد داود یکتن از شهروندان کابل نیز می‌گوید :«اکثر دفاتر و موسسات در مرکز شهر بسته هستند و خدمات ارائه نمی‌کنند.

وی افزود :«پولیس به هیچ فردی اجازه رفت و آمد در مسیرهای منتهی به ارگ ریاست جمهوری را نمی‌دهد و همه راه‌ها را بسته‌اند.»

راه‌های منتهی به ارگ ریاست جمهوری در حالی از سوی نیروهای امنیتی مسدود است که روز گذشته شماری از مظاهره‌ کننده‌گان برای دادخواهی خون قربانیان حملات انتحاری به ویژه حمله روز چهارشنبه تصمیم داشتند به سمت ارگ ریاست جمهوری بروند.

اما این حرکت مدنی به خشونت انجامید و در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی؛ ۵ تن از مظاهره کننده‌گان جان باخته و بیش از ده تن دیگر نیز زخم برداشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *