چین ۲ هزار نیروی تازه نفس در مرز کوریای شمالی مستقر کرد

c23fc426-9f48-4d5f-9e0a-8889cf558297کشور چین در تازه ترین مورد دو هزار نیروی ارتش تازه نفس را در امتداد مرز خود با کوریای شمالی مستقر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیامه، کوریای جنوبی در یک گزارش به نقل از مرکز اطلاع رسانی حقوق بشر و دموکراسی، با اشاره به اقدام پکن در اعزام ۲ هزار سرباز به مناطق مرزی خود با کوریای شمالی افزود شمار نظامیان چینی در پست‌های دیده‌بانی ۲۴ ساعته افزایش یافته است.

برخی از این نیروها مسئول سنجش نشت احتمالی مواد رادیواکتیو در صورت آزمایش هسته‌ای کوریای شمالی هستند.

یک وبگاه امریکایی که تحرکات کوریای شمالی را رصد می‌کند گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کوریای شمالی احتمالا کار حفاری تونل را در سایت آزمایشات هسته‌ای اصلی خود از سر گرفته است، که مشابه عملیاتی است که پیش از تازه‌ترین آزمایش اتمی این کشور در ماه ژانویه انجام شد.

بنا بر این گزارش، در تصاویر ماهواره‌ای، جا به جایی محدود وسایل نقلیه و تجهیزات از درگاه شمالی پایگاه که برای سه آزمایش اتمی پیشین کوریای شمالی مورد استفاده قرار گرفته بود قابل رویت است.

این گزارش می‌افزاید: این فعالیت‌ها به خودی خود نشانه آماده‌سازی قریب‌الوقوع برای آزمایش نیست، با این حال، احتمال یک آزمایش در شرف وقوع را نمی‌توان نادیده گرفت.

در این گزارش آمده است: در حالی که کوریای شمالی از ژانویه گذشته شاهد چهارمین انفجار آزمایشی اتمی خود بوده، این کشور به وضوح توان خود را در انجام انفجارها در کوتاه مدت با جلوگیری از شناسایی شواهد توسط ماهواره‌ها نشان داده است.

Author

About Author