چین در تلاش ساخت یک فرودگاه در قطب جنوب است

کشور چین برای پیشبرد پروژه های تحقیقاتی و علمی خود در تلاش راه اندازی یک فرودگاه و پنجمین پایگاه تحقیقاتی در قطب جنوب است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کشور چین هم اکنون دارای چهار پایگاه تحقیقاتی در قطب جنوب است و راه اندازی فرودگاه نیز به منظور ایجاد شرایط مناسب برای محققان این کشور عنوان شده است.

چین اعلام کرد که با راه اندازی این فرودگاه که مکان احداث آن ایستگاه “زونگ شان” در خلیج “پریدز” است، محققان و دانشمندان حاضر در چهار ایستگاه تحقیقاتی این کشور، قادر به استفاده از خدمات این فرودگاه خواهند بود.

این فرودگاه همچنین قادر خواهد بود تجهیزات دانشمندان و جابجایی آنان را در صورتی که منطقه یاد شده از شرایط آب و هوایی مناسبی برخودار باشد، به آسانی انجام دهد.

هنوز جزییات کاملی از ویژگی های این فرودگاه از جمله طول و عرض باند و ظرفیت پذیرش نوع هواپیما منتشر نشده اما روزنامه گلوبال تایمز روز چهارشنبه اعلام کرد که کشتی یخ شکن «شیو لونگ’ به منظور بررسی وضعیت موجود، فردا (پنجشنبه) از بندر شانگهای عازم قطب جنوب خواهد شد.

آخرین پایگاه تحقیقاتی چین سال گذشته با عنوان «تای شان» در قطب جنوب راه اندازی شد که در طول تابستان به منظور کارهای تحقیقاتی و انتقال زیردریایی به کف اقیانوس و جست وجو برای اکتشافات جدید از آن استفاده می شود.

نخستین سفر اکتشافی چینی ها به قطب جنوب در سال ۱۹۸۴ انجام شد و اکنون چهار ایستگاه تحقیقاتی در این منطقه از جهان ایجاد کرده اند.

چینی ها پیش بینی کرده اند که پایگاه تحقیقاتی “تای شان” که ظرفیت گنجایش ۲۰ نفر را در خود دارد، برای ۱۵ سال آینده در قطب جنوب فعال می باشد.

چین هم اکنون بدنبال یافتن محلی برای ساخت پنجمین پایگاه تحقیقاتی و همچنین در حال ساخت کشتی یخ شکن و هواپیمای بال ثابت برای ادامه کارهای تحقیقاتی در قطب جنوب است.

بر اساس گزارشها راه اندازی یک فرودگاه ثابت با تجهیزات کامل، پروژه جدیدی است که چینی ها در این نقطه از کره زمین به دنبال اجرای آن هستند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *