چین، میزبان طالبان برای گفتگوهای صلح

بعد از مسکو و دوحه، حالا بجینگ به عنوان میانجی مسایل افغانستان عرض اندام کرده و قرار است به زودی میزبان نشستی بین طالبان و طرف های درگیر جنگ افغانستان باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید که نماینده خاص چین برای افغانستان با ملابرادر آخند، معاون سیاسی این دفتر دیدار کرده است.

وی در حساب توئیتر خود نگاشته است «معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی محترم ملا برادر آخند شام روز گذشته با نماینده خاص کشور چین برای افغانستان «دین ژیجون» و سفیر چین در قطر ملاقات نمود».

به گفته شاهین، دو جانب در مورد کنفرانس آینده بین الافغانی در بیجنگ و پروسه صلح گفتگو کرده و چین هیئت امارت اسلامی به سرپرستی ملا برادر را برای اشتراک در این کنفرانس دعوت کرده است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید که این کنفرانس ادامه کنفرانس های مسکو و دوحه است و تمام اشتراک کنندگان به گونه شخصی اشتراک می کنند و برای حل معضل افغانستان نظر شخصی شان را ارائه می نمایند.

این گفته نشان می دهد که هنوزهم طالبان مسلح حاضر به گفتگو با حکومت افغانستان نیستند.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان بعد از توقف ۹دوره گفتگوها با طالبان، سفرهای تازه خود را دوباره آغاز کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *