چگونگی وضعیت امنیتی شاهراه ها از دیدگاه وزیر داخله

محمد عمر داوودزی وزیر امور داخله کشور، در دیدار با مسوولان شرکت های مسافربری در شاهراه کابل، کندهار- هرات چگونگی مشکلات امنیتی این شاهراه ها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای داوودزی در این نشست با مسئولان شرکت های مسافربری گفت که از چندی به این سو، پولیس وزارت امور داخله به گونه جدی مشکلاتهای امنیتی شاهراه کابل، کندهار- هرات را در چارچوب یک برنامه ی وسیع امنیتی، مورد توجه قرار داده و در این راستا، از گرفتن اخاذی ها توسط  افراد مسلح غیر مسوول جلوگیری کده است.

وی جلوگیری از اخاذی های غیر قانونی را توسط افراد مسلح غیرمسئول را، از دست آورد های عمده این وزارت بر شمرد.

وزیر امور داخله کشو، با بیان این که برنامه های امنیتی در شاهراه کابل، کندهار- هرات از سه ماه به دین سو روی دست گرفته شده و نتایج مثبتی در پی داشته است.

وی تصریح کرد که امنیت شاهراه ها، حمایت از تاجران و سرمایه گذاران و تامین امنیت آنان برای وزارت امور داخله از اهمیت زیادی برخوردار است و در این زمینه دیدار های منظم و دوامداری با مسوولان شرکت های ترانسپورتی و تاجران صورت می گیرد.

تلاشی های متعدد موتر های مسافربری از سوی نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه کابل، کندهار-هرات، که باعث ضایع شدن وقت و ناراحتی مسافران می گردد، از موضوعات مورد بحث مسوولان شرکت های مسافر بری با وزیر امور داخله کشور بود.

وزیر امور داخله، در حالی که از رفع چالش های امنیتی در مسیر کابل، کندهار-هرات، افزایش و بهبود خدمات امنیتی در این مسیر و از میان برداشتن چالش ها و پیچیدگی های اداری در اداره ترافیک، به هدف تسریع، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری در این بخش، سخن می گفت، تصریح  کرد که موضوع دخالت دادن رانندگان در قضایای جرمی ای که به مسافران پیوند دارد، مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع مشکلات، به اداره پولیس ۱۱۹ صلاحیت داده شده تا مشکلات موجود در این زمینه را دریافت و رسیدگی به موقع نماید.

وزیر امور داخله کشور همچنان گفت که  به تمامی فرمانداهان پولیس در مسیر شاهراه کابل، کندهار-هرات دستور داده شده تا به گونه جدی با مشکلات یاد شده مبارزه نمایند و اگر پس از این مشکلات جدی ای در این شاهراه ها برای مسافران، رانندگان و موتر های مسافر بری پیش بیاید، فرماندهان پولیس پاسخ گو خواهند بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *