چهل زندانی طالب از زندان غزنی آزاد شدند

محمکه استیناف ولایت غزنی چهل تن از زندانی های طالب را بنا بر حکم رئیس جمهور کرزی به مناسبت ماه مبارک رمضان از زندان این ولایت رها کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهورکرزی به مناسبت فرار رسیدن ماه مبارک رمضان به محاکم قضایی و  روسای زندان های کشور دستور داده بود که در این ایام شماری از زندانی ها را از بند رها و تعدادی را هم  در قسمت جرم شان تخفیف دهند.

با این حال محکمه استیناف ولایت غزنی در تفاهم به مسئول زندان این ولایت، چهل تن از زندانی ها را از بند رها کرده و ده زندانی دیگر در قسمت جرم شان تخفیف بعمل آمده است.

خواجه میرصمد حقداد رئیس محکمه استیناف ولایت  غزنی در مراسم رهایی این افراد گفت: فرمان اخیر ریاست جمهوری که به مناسبت حلول ماه رمضان صادر شده بود در ولایت غزنی تنها شامل آن دسته از زندانیان سیاسی شده که به اتهام اخلال در امنیت داخلی و خارجی متهم بودند.

او گفت که در غزنی پنجاه نفر از زندانیان سیاسی شامل فرمان شدند که از جمله چهل نفرشان رها شدند و متباقی در میزان حبس شان تخفیف به عمل آمد.

آقای حقداد، امریکا و پاکستان را به حمایت از طالبان متهم کرده گفت:  امریکایی ها به کمک کشور های عربی از طالبان حمایت می کنند.

او گفت: کشور امریکا ضمن اینکه دولت افغانستان را حمایت می کند از طالبان نیز حمایت میکند بنا براین امریکا و پاکستان در همکاری با کشور های عربی دنبال منافع خود شان در افغانستان هستند اما ملت افغانستان به عنوان چوب سوخت هیزم جنگ می شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *