چهار مرکز نفتی داعش در سوریه از بین برده شد

جنگندهمقامات روسیه اعلام کردند که در نتیجه حملات هوایی و بمب افکن های روسی بر تاسیسات نفتی داعش را در مناطق حمص و رقه، چهار مرکز نفتی در حال کار گروه تروریستی داعش منهدم شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مرکز روسی نظارت بر آتش بس در پایگاه حمیمیم سوریه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که چهار مرکز نفتی در حال کار داعش طی عملیات ۲۴ ساعت گذشته از بین برده شده است.

مقامات نظامی روسیه اعلام کرده اند که عملیات هوایی و بمباران مراکز فعالیت های اقتصادی داعش بویژه نفتی که از هفته گذشته شدت یافته است، همچنان ادامه خواهد یافت.

گفتنی است که روسیه پس از برقراری آتش بس در ماه حوت سال گذشته عملیات هوایی ضدتروریستی در سوریه را به پایین ترین سطح کاهش داده بود از هفته پیش بمباران مواضع گروه های تروریستی داعش خارج از پیمان ترک مخاصمه از جمله مراکز تولید نفت داعش را از سر گرفته است.

سرگئی رودسکوی رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه نیز در این باره اعلام کرد که در چارچوب عملیات تضعیف و تخریب ساختارهای مالی و اقتصادی گروه های تروریستی ضد سوری، بمباران مراکز و تاسیسات استخراج و صادرات نفت در مناطق مختلف سوریه افزایش یافته است.

Author

About Author