چهار عضو اخوان المسلمین در مصر محکوم به مرگ شدند

دادگاهی در مصر چهار عضو گروه اخوان المسلمین از طرفداران “محمد مرسی” رئیس برکنارشده در کشور را محکوم به مرگ کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دادگاه روز یک شنبه این افراد را به جرم قتل، داشتن سلاح و مهمات جنگی و ارتباط داشتن با گروه های مسلح تروریستی، محکوم به مرگ کرد.

جمعیتی از معترضان خشمگین سال گذشته همزمان با اعتراض میلیون ها نفر در خیابان های قاهره و شهرهای دیگر در مخالفت با حکومت ‘محمد مرسی’ رئیس جمهوری پیشین مصر، به مقر گروه اخوان المسلمین حمله کردند و این مکان را به آتش کشیدند.

مرسی که عضو گروه اخوان المسلمین است، چند روز بعد از این اعتراضات در جریان کودتای ارتش مصر به رهبری ‘عبدالفتاح السیسی’ رییس جمهوری کنونی این کشور از سمت خود برکنار شد.

دادستانی مصر اعلام کرد که ۱۲ معترض به هنگام درگیری با هواداران مرسی در جریان حمله به دفاتر این گروه کشته و بیش از ۹۰ نفر زخمی شدند.

مقامات قضایی مصر گفت اند که تصمیم گیری در مورد ۱۴ متهم دیگر این پرونده از جمله ‘محمد بدیع’ رئیس گروه اخوان المسلمین در جلسه بعدی استماع در روز ۲۸ قوس اتخاذ خواهد شد.

گفتنی است که دست کم یک هزار و ۴۰۰ نفر در جریان اقدامات سرکوبگرایانه دولت مصر علیه اخوان کشته، هزاران نفر زندانی و دهها تن پس از فیصله دادگاه به مرگ محکوم شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *