چهارمین نشست صلح افغانستان فردا در کابل برگزار می شود

چهارجانبهوزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که چهارمین نشست گروه هماهنگی چهارجانبه صلح افغانستان فردا در کابل برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور خارجه کشور ابراز امیدواری کرده است که در چهارمین نشست چهارجانبه صلح به سطح نمایندگان کشور های افغانستان، پاکستان، امریکا و چین زمینه گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان مسلح را فراهم کند.

 “شکیب مستغنی” سخنگوی وزارت خارجه گفت: در این نشست علاوه بر فراهم شدن امکانات برای گفت‌وگوهای مستقیم، بحث‌های صورت گرفته در نشست‌های گذشته نیز دنبال می‌شود.

 وی گفت: گروه هماهنگی چهارجانبه تلاش‌های مشترکشان را جهت تعیین تاریخ گفت‌وگوهای مستقیم بین نماینده‌های با صلاحیت حکومت افغانستان و طالبان ادامه خواهند داد.

گفتنی است که  در سومین دور از نشست‌های چهارجانبه، شرکت کنندگان بر شروع دوباره مذاکرات صلح افغانستان در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کردند.

نخستین دور مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان، تابستان سال جاری به میزبانی اسلام آباد برگزار شد اما نزدیک به یک ماه بعد از آغاز این مذاکرات، اعلام ناگهانی خبر مرگ «ملا عمر» رهبر سابق طالبان، باعث توقف روند مذاکرات صلح شد.

Author

About Author