چهارقریه و سه پوسته در فاریاب به تصرف نیروهای امنیتی در آمد

مقام های امنیتی ولایت فاریاب از بازپس گیری چهار قریه و سه پوسته امنیتی از نزد طالبان مسلح خبر می دهند.

کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در نتیجه عملیات مشترک نیروهای امنیتی تحت نام (ظفر۲۴) که از روز پنجشنبه بدینسو در ولسوالی خواجه سبزپوش این ولایت راه اندازی شده بود، دست آوردهای به همراه داشته است.

به گفته یورش درین عملیات قریه جات؛ قشرو پایان، پخل توغی، یوگانی و دوراهی خواجه قشرو از وجود طالبان مسلح پاکسازی گردیده و همچنان سه پوسته امنیتی به شمول پوسته شاه سوار دوباره به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

سخنگوی پولیس فاریاب می گوید، درین عملیات تصفیوی دو طالب مسلح کشته شده و ۵ تن دیگر شان جراحت برداشته اند و به نیروهای امنیتی و افراد مسلکی آسیبی وارد نگردیده است.

اما باشندگان ولایت فاریاب این دست ها را مؤقتی می دانند و می گویند، اینگونه عملیات ها نتیجه خوبی در پی ندارد.

صبغت الله سیلاب عضو شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه می گوید، این پوسته های بازپس گرفته شده در جنگ ها آسیب جدی دیده و بخش های آن از سوی طالبان مسلح تخریب گردیده است.

به باور وی در صورتی که تحکیمات درستی درین پوسته ها صورت نگیرد نگهداری آن از سوی نیروهای امنیتی که در آن مستقر می گردند دشوار است.

همچنان گفته می شود کمبود تشکیل پولیس در ولسوالی های فاریاب در کنار کمبود تجهیزات نظامی، برای آنان از چالش های نظامیان بشمار می رود و این موضوع باعث گردیده است که نیروهای امنیتی به دلیل کمبود مهمات عقب نشینی نمایند.

این درحالیست که سه روز پیش دو پاسگاه امنیتی در منطقه گورزاد ولسوالی شیرین تگاب به دست طالبان مسلح سقوط کرده بود و در پی درگیری ها درین منطقه چهار تن از نیروهای خیزش مردمی جان باختند و دو تن دیگر شان جراحت برداشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *