چند گفتار از اتحاد انتخاباتی در حوزه غرب کشور

اتحاد انتخاباتی حوزه غرب افغانستان که چندی پیش در هرات اعلام موجودیت کرد، قرار است در شفاف برگزار شدن انتخابات ۹۳ نقش داشته باشد و بکوشد تا افراد شایسته را به‌جای افراد کم‌سواد درنهاد های حکومتی به کار گمارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محی الدین نوری  یکی از فعالان جامعه مدنی هرات ومسوول هماهنگی اتحاد انتخاباتی، می‌گوید که این اتحاد از یک‌ ‌سو مردم را در سهم‌گیری گسترده در انتخابات‌ ترغیب می‌کند و از طرف دیگر در روز برگزاری انتخابات، ناظران بی‌طرفی از اعضای جامعه مدنی خواهد داشت.

او می‌افزاید که این اتحاد انتخاباتی نه‌تنها از سوی جامعه غرب کشور استقبال شده است، بلکه فعالان جامعه مدنی در سر تاسر کشورنیز آن‌را به فال نیک گرفته اند.

اقای کامل کارشناس مسایل سیاسی  می‌گوید که برگزاری انتخابات سراسری و شفاف، حق فرد فرد شهروندان کشور است و موجودیت این نوع تشکل ها مردم را به داشتن یک حکومت سالم امیدوار می‌سازد.

وی میگوید که در این مقطع زمانی بیشتر ایتلاف ها درافغانستان برای مصادره کردن دموکراسی و انتخابات به نفع خود است ومتاسفانه وعده های سرخرمن وعوام فریبی میباشد.

اقای کامل گفت که این اتحادها وایتلاف ها درصورتی پذیرفتنی است که صرف نظر از گرایش های قومی، زبانی، مذهبی و یا سمتی باشد وخاص هدف شان برگزاری یک انتخابات شفاف وعاری از هرگونه تخطی وتقلب باشد درغیر ان مردم ما این ایتلاف ها را نخواهند پذیرفت.

اتحاد انتخاباتی غرب افغانستان که شامل ولایت‌های هرات، بادغیس، فراه و غور می‌باشد با شعار معامله سیاسی نه، معادله سیاسی بلی، چندی  پیش در هرات شروع به فعالیت کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *