چرا اسناد نامزدان به کمیسیون شکایات ارسال نمیشود!

براساس گزارشها مدارک نامزدان ریاست جمهوری که به فهرست نخستین راه پیدا کرده اند، تا هنوز به کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی فرستاده نشده است.

به گزارش خبرگزرای خاورمیانه، نادر محسنی، سخنگوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی هشدار داده در صورتی که در فرستادن مدارک نامزدان ریاست جمهوری تأخیر شود، کار این کمیسیون با کُندی رو به رو خواهد شد.

او از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است که هرچه زودتر اسناد نامزدانی که به فهرست نخستین راه پیدا کرده اند را به کمیسیون شکایت های انتخاباتی ارسال کند.

گفته می شود که تا اکنون اسناد هفده نامزد انتخابات ریاست جمهوری که از فهرست نخستین حذف شده اند، به کمیسیون شکایت های انتخاباتی رسیده است.

پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات، نام شانزده نامزد را از فهرست نخستین حذف کرده بود و یک نامزد نیز پیشتر به دلیل نداشتن اسناد کافی از سوی این کمیسیون حذف شده بود.

با این حال، محسنی افزوده است که در صورتی که اسناد کامل نامزدان به کمیسیون شکایت های انتخاباتی نرسد، روند کاری این کمیسیون با مشکل مواجه خواهد شد، او تأکید کرده است، تا زمانی که اسناد کامل در اختیار این کمیسیون قرار نگیرد، اعلام نتایج بررسی بی فایده خواهد بود.

گفته می شود که هنوز چهره های در این فهرست حضور دارند که دارای شهروندی خارجی و برخی دیگر بر بنیاد روابط با حکومت راه پیدا کرده اند.

کمیسیون شکایت های انتخاباتی باور دارد که پس از بررسی مدارک نامزدان حذف شده و نامزدان راه یافته ، امکان هرگونه تغییر در فهرست نهایی نامزدان ریاست جمهوری، وجود دارد.

تا هنوز روشن نیست که از میان این ده تن، کی ها به فهرست نهایی نامزدان ریاست جمهوری راه پیدا خواهند کرد؛ اما آوازه های وجود دارند که برخی از این نامزدان تصمیم دارند تا به نفع یک نامزد مشخص از نامزدی شان منصرف شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *