چالش‌های امنیتی و مالی دو گزینه مشکل ساز برای انتخابات

رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان می‌گوید چالش های امنیتی و نبود بودجه دو گزینه مشکل سا بر سر راه برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در سال جاری پا برجاست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “عبدالعزیز آریایی” رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی امروز چهارشنبه (۳ جوزا) در یک نشست خبری در کابل گفت که مشکلات زیادی در بخش فنی، مالی و امنیتی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها در سال جاری وجود دارد.

همچنین رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی از کندی آمادگی‌ها برای انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها ابراز نگرانی کرد و افزود اگر حکومت مشکلات امنیتی و مالی را برطرف نکند قادر به برگزاری انتخابات در سال جاری نخواهد بود.

به باور این مقام مسئول اگر در چنین وضعیتی انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها برگزار شود، شفاف نخواهد بود و بحران بزرگ دیگری را به میان خواهد آورد.

رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید حکومت نه تنها که در بخش مالی و امنیتی مشکل دارد بلکه در بخش‌هایی که توانایی انجام کار را دارد، نیز می‌لنگد.

مقامات کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها حدود ۲۱۰ میلیون دالر نیاز دارد در حالیکه دولت گفته فقط میتواند ۳۰ میلیون دالر آن را مهیا سازد.

به گفته رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی پروسه برگزاری انتخابات خیلی به کندی پیش میرود و با این وضعیت احتمال این وجود که انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها در سال جاری برگزار نشود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *