چارمغز دوای مردان نابارور

بر اساس تحقیقات تازه دانشمندان امریکایی؛ مصرف مداوم چارمغز می ‌تواند روزنه امیدی برای مردانی باشد که ناباروری (عقیم)، رویای پدر شدن را از آنها گرفته است.

به گزارش بخش علمی خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از روزنامه دیلی ‌میل، این دانشمندان در پژوهش علمی تازه شان، به این نتیجه رسیده ‌اند که مصرف منظم چارمغز می‌ تواند از طریق افزایش کیفیت اسپرم، شانس باروری مردان را افزایش دهد.

از آنجایی که اکسیده شدن چربی ها یکی از راه های نابودی اسپرم در مردان است، در این تحقیق مشخص شده است که چارمغز مانع این فرایند می ‌شود و چارمغز تنها نوعی از میوه جات خشک است که بخش اعظم آن از «اسیدهای آمینه» تشکیل شده است.

محققان می گویند که یک دانه چارمغز که حدود ۲۹ گرام وزن دارد، حاوی ۱۸ گرام چربی است که ۱۳ گرام آن را اسیدهای غیراشباع شده تشکیل می‌ دهد.

دانشمندان امریکایی، مطالعه‌ شان را روی تعدادی از موش ‌های نر که از مشکلات ناباروری رنج می ‌برده ‌اند، انجام داده و به این موش‌ ها رژیم غذایی که ۲۰ درصد کالری‌ های آن از چارمغز بود، دادند. این مقدار در مقیاس انسانی، معادل مصرف روزانه ۷۱ گرام چارمغز است.

پس از گذشت ۹ تا ۱۱ هفته، دانشمندان دریافتند اسپرم موش ‌هایی که از رژیم غذایی حاوی چارمغز تغذیه کرده‌ بودند، در مقایسه با دیگر موش‌ ها، از نظر ساختار و توان حرکتی بهبود یافته ‌اند.

دلایل مختلفی برای ناباروری مردان ذکر شده است. تعداد اندک اسپرم‌ ها و همچنین ناتوانی و بی ‌کیفیتی آنها از جمله این دلایل ‌اند و در برخی حالات با درمان‌ های ناباروری و یا عملیات جراحی معاینه می شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *