پیکر شیخ نمر بدون اجازه خانواده‌اش به خاک سپرده شد

a146db5a-0bf4-47da-91bb-2364bbb1f7f7محمد نمر، برادر مرحوم شیخ نمر می‌گوید که مقام‌های دولت عربستان پیکر این روحانی برجسته را بدون اجازه خانواده‌اش در یک مکان نامعلومی دفن کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی گفته است که مقام‌های آل سعودی با تحویل پیکر شیخ نمر به خانواده‌اش مخالفت کرده در حالی که خانواده شیخ نمر قصد داشت پیکر این روحانی شیعه را در شهر قطیف – زادگاه شیخ نمر – به خاک بسپارد.

به نظر می‌رسد این اقدام مقامات سعودی به دلیل ترس از وقوع تظاهرات و ناآرامی صورت گرفته باشد.

با وجود این، ساکنان شهر قطیف اعلام کردند مراسم نمادین تشییع جنازه شیخ نمر را امروز یکشنبه (۱۳ جدی) برگزار خواهند کرد.

گفتنی است که عربستان سعودی دیروز شنبه در بیانیه‌ای رسمی از اجرای حکم اعدام شیخ نمر و ۴۶ تن دیگر خبر داد و افزود این اعدام‌ها به روش گردن زدن یا تیرباران انجام شده است.

براساس این بیانیه، این افراد بامداد شنبه در ۱۲ منطقه ریاض، مکه ، مدینه، الشرقیه، القصیم، حائل، الحدود الشمالیه، عسیر، الجوف، نجران، الباحه و تبوک اعدام شده‌اند.

شیخ النمر یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی عربستان محسوب می‌شد که در تاریخ ۲۳ میزان ۹۳ به اتهام سرپیچی از پادشاه عربستان و انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.

 ایراد سخنرانی‌های ضد دولتی و دفاع از زندانیان سیاسی از جمله اتهامات این روحانی شیعه بود در حالی که وی تمامی این اتهامات را رد کرده بود.

سازمان عفو بین الملل ضمن محکوم کردن اعدام نمر، اعلام کرد دادگاه رسیدگی به اتهامات وی عادلانه نبوده است.

اعدام این روحانی برجسته شیعه اعتراضات مردمی را در سراسر جهان برانگیخته و با محکومیت بین المللی مواجه شده است.

Author

About Author