پیوستن ۳۱ هزار نفر از ۸۶ کشور جهان به داعش

عناصر داعش

عناصر داعش

گروه برسی های امنیتی سوفان در نیویارک به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که نشان میدهد طی ۵ سال گذشته بیش از ۳۱ هزار نفر از ۸۶ کشور جهان برای پیوستن به داعش رهسپار سوریه و عراق شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از شبکه خبری سی سی تی وی، ، یافته های گروه بررسی های امنیتی – اطلاعاتی سوفان مستقر در نیویارک نشان می دهد که بیشترین جنگجویان پیوسته به گروه تروریستی داعش از کشور تونس هستند و تعداد ۶ هزار تونسی از جمله ۷۰۰ زن از این کشور به درخواست داعش برای پیوستن به این گروه  طی ۵ سال گذشته جواب مثبت داده اند. این تعداد تونسی تقریبا یک پنجم کل اعضای خارجی این گروه تروریستی را تشکیل می دهند.
این گزارش می افزاید عمده این تونسی ها از سه مرکز جذب نیروی داعش شامل بنقردان، بنزرت و شهر تونس به این گروه پیوسته اند.
نقردان در جنوب و بنزرت در شمال تونس پیشینه ای طولانی در پرورش تروریست های خارجی داشته و اخیرا اطراف شهر تونس پایتخت این کشور به یکی از مراکز اصلی جذب و به کارگیری تروریست ها برای داعش تبدیل شده است.
این گزارش همچنین هشدار داه است که بازگشت تروریست های خارجی پیوسته به داعش به کشورهای خود تهدیدی اساسی برای ثبات این کشورها بویژه آنهایی که دارای وضع شکننده ای مانند تونس هستند، خواهد بود.
گزارش گروه سوفان می افزاید اکثر تروریست های خارجی پیوسته به داعش از کشورهای عربی واقع در خاورمیانه (غرب آسیا) و منطقه مغرب عربی و شمال آفریقا هستند.
در ماه اکتبر گذشته ارزیابی رسمی دولت مغرب از پیوستن ۱۲۰۰ نفر از این کشور به داعش حکایت داشت. این گزارش همچنین از پیوستن ۱۷۰ الجزایری و ۶۰۰ جنگجوی لیبیایی به داعش خبر می دهد.
 با توجه به افزایش حضور داعش در لیبیا به نظر می رسد این کشور به مقصد تعداد بیشتری از تروریست های خارجی برای اعزام به نقاط دیگر و به مرکزی برای ترانزیت جنگجویان خارجی به سوریه و عراق تبدیل شده است. این گزارش می افزاید که هزاران نفر در کشورهای واقع در شمال آفریقا از جمله سودان ، سومالی و اریتره هم در جنگ سوریه حضور دارند.

Author

About Author