پیوستن ۶۰۰ فرانسوی به گروه تروریستی داعش

داعشمانوئل والاس، نخست‌وزیر فرانسه صریحا اعلام کرد که ۶۰۰ فرانسوی به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند و ۸۰۰ نفر دیگر در صدد پیوستن به این گروه هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نخست‌وزیر فرانسه از اوضاع امنیتی و بی‌ثبات کشورش ابراز نگرانی کرده است.

به گفته تاکنون ۶۰۰ هم‌وطنش به داعش پیوسته‌اند و ۸۰۰ فرانسوی دیگر هم منتظر مهیا شدن شرایط برای سفر به مناطق تحت کنترل تروریست‌ها هستند.

وی امروز دو شنبه (۲ حمل) در جمع طرفداران حزب سوسیالیست این کشور در خصوص اوضاع وخیم امنیتی کشورش و شکست گروه تروریستی داعش سخن گفت.

او گفت، هر روز گروه‌ها و موبایل‌هایی را ردیابی می‌کنیم و افرادی را بازداشت می کنیم ولی می‌دانیم که همین امروز ۲ هزار و بیست و نه شهروند فرانسوی در دام گروه‌های تروریستی افتاده‌اند.

والاس با تجزیه عدد ۲۰۲۹ فرانسوی درگیر داعش گفت که ۶۰۹ فرانسوی تاکنون به داعش پیوسته‌اند که ۲۸۳ زن و ۱۸ کودک در میان آنها ثبت شده‌اند.

نخست‌‌وزیر فرانسه البته گفت که ۱۷۰ نفر از این داعشی‌های فرانسوی در خطوط نبرد کشته شده‌اند و ۳۰۰ نفر از آنها به فرانسه بازگشته‌اند؛ والاس در خصوص سرنوشت داعشی-فرانسوی‌های بازگشته به کشورش چیزی نگفت.

مانوئل والاس از ارزیابی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه از میزان علاقه شهروندان این کشور به داعشی شدن هم آمار داشت و گفت «حدوداً ۸۰۰ فرانسوی امروز دوست دارند که به مناطق جنگی (تحت سیطره داعش) بروند و ۱۰۰۰ نفر دیگر هم با توجه به اقدامات و حرکاتشان، تحت کنترل شدید قرار دارند.

Author

About Author