پیوستن شماری از شهروندان افغان به گروه داعش درعراق

وزیر امور داخله جمهوری اسلامی ایران از بازداشت شماری از شهروندان افغانستان و پاکستان که قصد ورود و پیوستن به گروه تروریستی داعش از خاک ایران به عراق را داشتند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه تروریتسی داعش و یا حکومت اسلامی در عراق، فعالیت های متعددی تروریستی و کشتار دسه جمعی داشته و این گروه هم اکنون در عراق و سوریه فعالیت دارد.

عبدالرضا فضلی، وزیر داخله ایران، گفته بود تعدادی از شهروندان افغان که شمار آنها اعلام نشده، به همراه شهروندان پاکستانی که قصد داشتند از طریق ایران به عراق بروند و به گروه داعش بپیوندند، دستگیر شده‌اند.

تا کنون آمار دقیق دستگیر شده ها اعلام نشده است.

با این حال سراج الدین سراج، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیوستن شهروندان افغان به گروه دولت اسلامی”داعش” در عراق را تائید کرده و گفته است که این افراد به صورت فردی در جنگ عراق شرکت کرده‌اند و انگیزه آن اعتقادات مذهبی آنهاست.

معاون سخنگوی وزارت خارجه به بی‌بی‌سی گفت که تکذیب نمی‌کند که شماری از شهروندان افغان مانند شهروندان شماری دیگر از کشورها، به گروه دولت اسلامی “داعش” در عراق ملحق شده‌اند.

آقای سراج، شمار افراد دستگیر شده و به گروه داعش درعراق پیوسته اند مشخص نکرد و نگفت از چه طریقی به عراق رفته‌اند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت که این خبر را از طریق منابع رسانه‌ای دریافت کرده، اما تا حال از طریق منابع رسمی این موضوع تایید نشده است.

وی تاکید کرده است موضع رسمی دولت افغانستان این است که به هیچ دولت و کشوری اجازه نمی‌دهد که از امکانات و شهروندان این کشور در راستای منافع خود سوء استفاده کند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *