پیمان عدم مداخلت با ایران امضا شود !

عده ای از فعالان سیاسی بر این باورند که خروج سربازان خارجی از افغانستان به خواسته ی ایران صورت می گیرد . آنان بر این باورند که باید برای توقف مداخلات جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان بایستی موافقت نامه ای امضا شود .

آنها در مصاحبه هایی به بعضی از رسانه ها گفته اند :

حکومت افغانستان باید در یک توافقنامه به کشورهای همسایه و سایر کشور ها اطمینان دهد که گسترش روابط اش با جهان به زیان آنان نخواهد بود. حکومت افغانستان در توافقنامه ی همکاری های درازمدت از ایران نیز تضمین بگیرد که در امور داخلی این کشور مداخله نمی کند .

اخیرا رئیس جمهور کشورمان در سفری که به جمهوری اسلامی ایران داشته است چندین توافق نامه ی سیاسی – فرهنگی – اقتصادی جاری کرده است .

از سویی نیز حسن روحانی رییس جمهور ایران در دیدار با حامد کرزی از وی خواسته است که تمام سربازان خارجی باید افغانستان را ترک کنند.

پیش از این هم ایران همواره با حضور سربازان خارجی در افغانستان مخالف اش را ابراز کرده و خواهان خروج هر چه زودتر آنان از این کشور شده است. برخی از کارشناسان تاکید دارند که افغانستان باید روابط اش با ایران را تقویت کند اما اجازه ندهد که این روابط سبب زیر سوال بردن حاکمیت و استقلال این کشور گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *