پیمان امنیتی کابل – واشنگتن هفته آینده امضا می شود

براساس گزارشها از داخل ارگ ریاست جمهوری  قرار است پیمان امنیتی کابل-واشنگتن در جریان هفته آینده یعنی تا چهار الی پنج روز دیگر به امضا برسد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یکی از نزدیکان حامدکرزی در ارگ ریاست جمهوری به خاور میانه گفت که براساس نشست های که میان مقامات افغان و امریکایی در داخل و خارج کشور صورت گرفته تصمیم برآن شده است که امریکایی ها با پذیرش خواستهای دولت افغانستان، این سند را امضا کنند.

حامدکرزی روز گذشته یک بار دیگر بر خواست دولت افغانستان مبنی بر امضای موافقتنامه امنیتی با امریکا کرد و گفت که ما برای امضای این سند عجله نداریم بلکه از دقت کار می گیریم.

این منبع نزدیک به ارگ ریاست جمهوری گفت که رئیس جمهورکرزی به دلیل فشار های داخلی و خارجی وادار به امضای پیمان امنیتی با امریکا شده است.

شروط اساسی دولت افغانستان و آنچه در جرگه مشورتی توسط نمایندگان مردم از ۳۴ ولایت کشور فیصله شد، قطع عملیات های نظامی امریکا به خانه های مردم، آوردن صلح وثبات، حمایت همجانبه از پروسه صلح، عدم مداخله در امور انتخابات ریاست جمهوری و تاکید روی برگزاری شفاف آن و ندادن مصوئیت قضایی به صورت مستقیم به سربازان امریکایی بود.

با این حال امریکایی ها از خواسته های دولت و مردم افغانستان در شعار استقبال کرده ودر عمل چیزی دیده نشده است اما رئیس جمهور بارها تاکید کرده تا زمانی به خواست های مردم افغانستان عملا رسیدگی نشود، این سند توسط او امضا نخواهد شد.

این منبع نزدیک به ارگ تاکید کرد که پیمان امنیتی کابل- واشنگتن براساس همان ضمانت خط که اوباما برای تطبیق خواست های اعضای جرگه مشورتی افغانستان به رئیس جمهور کرزی داده بود، این پیمان امضا خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *