پیش بینی استرالیا از افزایش ناامینی در افغانستان

83856_747وزارت امور خارجه استرالیا امروز سه شنبه وضعیت امنیتی افغانستان را ‘خطرناک’ توصیف کرد و با پیش بینی افزایش حملات تروریستی از شهروندان این کشور خواست از سفر به افغانستان خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور خارجه استرالیا در تارنمای خود به شهروندانش تاکید کرد به دلیل ‘وضعیت امنیتی بسیار خطرناک و تهدید بسیار بالا و حملات تروریستی’ به افغانستان سفر نکنند.

استرالیا به شهروندان خود در افغانستان توصیه کرد خاک افغانستان را ترک کنند و افرادی که تصمیم به ماندن دارند نیز از اقدامات مناسب حفاظتی و امنیت شخصی در محل اطمینان حاصل کنند.

طی هفته های اخیر عملیات تروریستی مختلف از جمله انفجارهای انتحاری در سراسر افغانستان و به ویژه در کابل رخ داده است.

وزارت امور خارجه استرالیا تصریح کرد: تعداد حملات تروریستی در کابل، از جمله مناطق پرجمعیت پایتخت افغانستان به طور قابل توجهی در سال جاری میلادی افزایش یافته و حملات بیشتری نیز انتظار می رود.

استرالیا اعلام کرد گزارش های معتبری دارد که تروریست ها در حال برنامه ریزی برای حملات علیه هر مکانی هستند که خارجی ها از آن استفاده می کنند.

مکان های دیپلماتیک، سازمان های بین المللی، سازمان های غیردولتی، رستوران ها، مکان های اسکان از جمله هتل ها و مهمانسراها، مراکز خرید، بازارهای محلی و سوپرمارکت ها، مراکز رسانه ای، کنفرانس های بین المللی و سیاسی، امکانات مربوط به انتخابات، تاسیسات نظامی و ساختمان های دولتی افغانستان از نظر استرالیا مراکزی هستند که در خطر حملات تروریستی قرار دارند.

استرالیا با توجه به حمله اخیر به فرودگاه بین المللی کابل، احتمال داد این حملات تکرار شود و از شهروندان خود خواست قبل از انجام سفر خطرات ناشی از پرواز به داخل و خارج از کابل را در نظر بگیرند.

Author

About Author