پیشنهاد آمریکا به روسیه برای عملیات مشترک در سوریه

1020204329روزنامه واشنگتن پست در گزارشی آورده است که دولت آمریکا به روسیه پیشنهاد عملیات مشترک نظامی در سوریه علیه گروه تروریستی داعش و جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) را داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این پیش نویس تاکید می کند: در صورت توافق دوطرف، یک تیم مشترک برای پیگیری عملیات نظامی مشترک علیه دو گروه تروریستی یاد شده تشکیل شود و در این تیم نمایندگان وزارتخانه های دفاع و بخش های اطلاعاتی دو کشور حضور داشته و در اطراف شهر امان پایتخت اردن مستقر باشند.

از سویی هم یک مسئول بلندپایه دولت آمریکا در واکنش به این خبر به خبرگزاری ایتارتاس روسیه گفته است: ما از مدتها پیش تاکید کرده ایم که از هرگونه اهتمام روسیه علیه دو گروه داعش و القاعده استقبال می کنیم.

وی افزود: بدیهی است که وزارت دفاع آمریکا در چارچوب برنامه ریزی خود تدوین طرح های لازم برای همکاری وسیع با روسیه در سوریه را در دستور کار قرار دهد.

این مسئول گفت: قصد تداوم بحث درباره این مسائل با روسیه را داریم و طرف آمریکایی در حال حاضر هیچ گونه عملیات نظامی مشترک با روسیه در سوریه ندارد و هماهنگی با این کشور در این زمینه تاکنون وجود ندارد.

وی افزود: تا کنون روشن نیست که آیا به توافق مورد نظر در این زمینه با روسیه خواهیم رسید یا نه.

Author

About Author